Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin/ Trix 39491 /25491

Gestart door Hansw maandag 23 januari 2023, 16:22:50

Beste , omdat de levering van de Brawa S2/6 pas in het vierde kwartaal is  , ben ik op zoek naar een alternatief
Nu zag ik dit model van Trix   Nu is mijn vraag heeft iemand deze lok in gebruik en hoe is de ervaring met deze lok

Mvg Hans
Re: Marklin/ Trix 39491 /25491

Marklin en Railraod@co

Beste Hans
Ik heb de blauwe S 2/6 van Marklin het is een hele mooie lok en geluid en rijeigenschappen goed, enkel de lok heeft weinig kracht, 4 wagons over een wissel heen moet die al wat snelheid hebben.

Mvg Bouke

Heb de zwarte s 2/6.  (37016)

Een van mijn favorieten in mijn kleine verzameling, de S 2/6.
Vind vooral de gestroomde vormgeving mooi, en qui uiterlijk totaal anders dan mijn andere loks.

Het bovenstaande "weinig kracht" ken ik niet als zodanig.

Wel slippen de wielen soms door, maar dat kan ook te maken hebben met dat ik er nog geen nieuwe rubbertje om heb gelegt.
Dat moet nog.
Of het daarna over is, geen idee want het zijn grote wielen.
En de lok heeft een wiel stel minder dan de S3/6, dus ook minder aandrijf druk/wrijving net als het origineel.

Verder dezelfde goede eigenschap als de recente S3/6 met dc motor, rijd soepel, stil.
Trek bij mij rustig een setje van 3 beierse sneltrein wagons, en wel wat meer.

Qua doorslippen als enig minpuntje bij mij;
Bij het optrekken en bij het langzaam zware vracht op een helling trekken daar zie ik het wielstel wel eens doorslippen.
Net of er niet genoeg asdruk is, of een vettige baan. (wat niet het geval is)
Denk dat een nieuwe of een slag dikkere antislip dit euvel wel op lost.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

@citaat Ik denk het niet Derk, zo oud zijn die modellen nog niet dat je de asbtjes nu al moet vervangen, lijkt mij.
De asbtjes ontvetten kan wel helpen, met een wattenstaafje in wasbenzine gedrenkt.
Ik zou eerder proberen om eventuele legen ruimtes in de ketel met wat lood op de vullen.
Wel zorgen dat het lood geen bewegende delen kan raken, of bedrading kan knellen.
Ik heb het o.a. bij mijn Br 18.3 (Badische IV h) gedaan, die stond af en toe te slippen op de steigende sporen en nu niet meer.

Voor Hans.

Beste , ik heb vandaag de TRIX 25491  besteld ik had geluk ik had de hoogste bieding 452 euro ; lok is nieuw en de verkoper eerst onderzocht die is betrouwbaar 
Bij mijn plaatselijke treinwinkel kost hij 639  euro   dat is toch een behoorlijk verschil  .

Mvg Hans 

Beste Kappa, nog bedankt voor de verwijzing naar de youtube filmpjes .

Mvg Hans

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.