Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

opzettelijke beschadiging

Gestart door eduardo dinsdag 10 januari 2023, 15:45:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
opzettelijke beschadiging
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
opzettelijke beschadiging
Bij deze lok heb ik de stang waar de stoker zich aan vast houdt, opzettelijk kapot gemaakt om een zo reël mogelijk beeld te creëren.
Re: opzettelijke beschadiging
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: opzettelijke beschadiging
Ach gossie, is de stang kaduuk gegaan. Realistisch is het misschien wel maar ik vraag mij toch één ding af. Het is de rechterzijde van de lok. Bij alle loks waar ik op de plaat heb gestaan zat de bediening (machinist) aan de rechterzijde. Dus wat doet die stoker daar dan? Die hoort links te werken.
Re: opzettelijke beschadiging
Lid sinds: 2018

vraag niet hoe het kan, geniet ervan

offline
Re: opzettelijke beschadiging
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 10 januari 2023, 16:12:37Ach gossie, is de stang kaduuk gegaan. Realistisch is het misschien wel maar ik vraag mij toch één ding af. Het is de rechterzijde van de lok. Bij alle loks waar ik op de plaat heb gestaan zat de bediening (machinist) aan de rechterzijde. Dus wat doet die stoker daar dan? Die hoort links te werken.

vooruit, ik heb geen ervaring met het op de plaat staan, mischien dat de stoker de hoeveelheid kolen inspecteert aan de rechterzijde na belading, kan dat Henk? Anders heb ik de verkeerde kant gebroken.
Re: opzettelijke beschadiging
Gelukkig is de stang aan de goede kant stuk; kan de stoker veilig werken. Anders moest de locomotief in het depot blijven...

Groet,

Peter
Re: opzettelijke beschadiging
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: opzettelijke beschadiging
Tja, je moet eens kijken waardoor iets stuk gaat. Iig niet door de stoker.
Of bij het beladen van de tender heeft de bak van de kraan de stang te pakken gekregen.
Ook ligt de lading kolen wat mooi vlak in de tender. Het wordt dmv kraan geladen of met een bak gekiept. En daarna soms gefatsoeneerd met de schep zodat dit niet verstuift.

Mvg
Marcel
Re: opzettelijke beschadiging
Citaat van: loc1200 op woensdag 11 januari 2023, 10:23:37Ook ligt de lading kolen wat mooi vlak in de tender.
Iets van een bultje mag wel.



Bron: Eisenbahnstiftung
01 100 (Bw Köln Bbf) am F 23 "Schwabenpfeil" (Stuttgart - Dortmund) bei der Ausfahrt aus dem Bonner Hauptbahnhof, wo der Zug von 10.53 Uhr - 10.54 Uhr einen Halt hatte. (04.11.1952) Foto: Carl Bellingrodt