ha mannen,
het filmpje zou nu moten werken, stond nog in concept, er volgen er nog meer. Even antwoorden op gestelde vragen:
die blauwe loc is de DM3 van LKAB, ik meen de sterkste electrische loc ter wereld met 14.000 pk, rijd hele zware ertstrein 2km of zo in zweden van de mijn naar de haven, is de roco 78648. Mooi aan deze loc met geluid is dat je hoort dat zware electromotoren weldegelijk geluid maken. Verder natuurlijk de zweedse intercom texten bij vertrek. prachtige loc om te zien rijden met die 2x3 drijfstangen
Verder massa detektie in de baan met standaard M-rail contactrails inderdaad aan viesmann 5217 terugmelders, totaal meer dan 200 terugmelders in de baan
Verder is de bigboy wel eens van een brugdeel gevallen toen ik nog probeerde die omhoog te laten rijden. Die is vrij topzwaar, dat werd niks. Die rijdt nu een vaste route, kan alleen grootste boogstraal, geen tegenwissels, omhoog geen succes dus, veel vrij profiel nodig, maar goed, vaste route dus, wel echt prachtig om te zien en horen rijden
De rest kan wel eens ontsporen, wordt steeds minder door opsporen en verhelpen oorzaak, maar die vallen ook niet zomaar van een brug, mede ook door koppeling met wagons. Echt zelden meegemaakt dat er een afviel gelukkig.
Zoals jullie zien ben ik ook niet zo eenkennig: ik rijd met alle tijdperken door elkaar, stoom, electrisch, diesel, nederlands, duits, amerikaans, zwitsers, zweeds, marklin, roco, rivarossi, mehano, atlas, mth etc. Als ik het maar mooi vind dan mag het meerijden. De echte puristen onder ons zullen hiervan gruwelen, maar ja, het is mijn baan en mijn wereldje....groeten frank