Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Storing marklin cs2

Gestart door Peter01 vrijdag 20 januari 2023, 17:15:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Storing marklin cs2
Lid sinds: 2021

offline
Storing marklin cs2
Hoi,

Regelmatig springt het scherm van mijn Marklin CS2 (60215) spontaan op zwart. De enige manier om weer beeld te krijgen is de stroom uit te schakelen en na een paar minuten weer aan te zetten. Daarnaast weigert regelmatig de noodknop. Na meerdere keren indrukken kan ik dan pas weer de stroom inschakelen. De Cs2 is ruim 10 jaar oud maar zal toch langer mee moeten gaan.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Gr
Peter
Re: Storing marklin cs2
Lid sinds: 2010

offline
Re: Storing marklin cs2
Hoi,

Gebeurd het na een lange tijd van aanstaan? Of is daar geen pijl op te trekken? Neem eens contact op met De Kleine in Meppel. Ze zijn tegenwoordig importeur van Märklin. Mogelijk kunnen ze je nog helpen.
Re: Storing marklin cs2
Lid sinds: 2021

offline
Re: Storing marklin cs2
Het gebeurt volledig willekeurig. Vandaag wederom update gedraaid eens zien of dat werkt. Zo niet, dan neem ik contact met de kleine op. Hebben zij het overgenomen van Keuterman?
Bedankt voor de tip
Re: Storing marklin cs2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Storing marklin cs2
De CS 2 is net een PC die moet opstarten en na gebruik moet je hem voor de veiligheid ook goed afsluiten.
Heb je dat ooit via het menu gedaan of onderbreek je de spanning op de centrale?

Het kan zijn dat de software dan iets meer moet doen om op te starten, en gezien jouw probleem lijkt het me dat ie daar mee bezig is.
Een update erop zetten terwijl de centrale niet eens goed opstart lijkt me onzinnig, want je kan er dan ook weinig van zien.

Soms moet je zelfs dingen aanvinken in de update als de CS 2 erom vraagt, en ja daar moet je echt wat van zichtbaar hebben anders gaat ook dat fout.