Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin 36639 Motor versleten

Gestart door eip zondag 23 juli 2023, 17:01:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 36639 Motor versleten
Lid sinds: 2021

offline
Marklin 36639 Motor versleten
Begin januari wilde ik met de locomotief 36639 gaan rijden maar hij deed niks meer, de verlichting en het geluid deden het wel. Dus ik heb hem naar de winkel gebracht voor reparatie, ik kon hem van de week ophalen, ze hadden er een nieuwe motor ingezet, gelukkig had ik nog garantie, dus dat koste me niks. Dit is wel vrij snel dat een motor kapot gaat lijkt mij. Hij had zo,n 230 uur gelopen. Wat is jullie ervaring met de middenmotor van de Marklin locomotieven. Ik hoor het graag.

   Groeten eip.
Re: Marklin 36639 Motor versleten
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Marklin 36639 Motor versleten
Er worden volgens mij verschillende typen middenmotoren gebruikt door Märklin. En dat daar slechte wegwerpmotortjes tussen zitten is zeker waar. Je moet er een beetje geluk mee hebben en dat had jij dus niet. Of toch ook weer wel: hij ging zo snel kapot dat je nog garantie had ;) . En nu maar hopen dat de vervanger het langer uithoudt.
Re: Marklin 36639 Motor versleten
in de verkoopbeschrijving van deze Nederlandse loc staat letterlijk:  "speciale motor". Dit kan je op 2 manieren lezen. Overigens weet je wel zeker dat het de motor was en niet een van de cardan-verbindingen tussen motor en wielassen?
Re: Marklin 36639 Motor versleten
Ja hij is naar Marklin service in Meppel geweest, en die hebben vertelt tegen de winkelier, dat ze er een nieuwe motor hebben in gedaan. Hij is een halfjaar weggeweest.

EDIT Ad: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom.
Re: Marklin 36639 Motor versleten
Zes maanden weg geweest voor een ander motortje monteren ?, snel is anders. 8o

Mvg Gert