Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

36509 met Telex?

Gestart door perk maandag 23 januari 2023, 18:40:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
36509 met Telex?
Lid sinds: 2019

offline
36509 met Telex?
Ik zoek een chassis (2 as) voor een loctractor op te bouwen.

Bij Marklin lijkt de enige keuze de 36509, echter de decoder erin heeft geen documentatie.

(explosietekening ; https://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?brand=1&artikelnummer=36509&lang=1)

part ID 337 347

Heeft iemand enig idee of zo een decoder vrije aux kanalen heeft?   Of andere suggesties? 
Piko heeft ook een nieuwe loctractor uit, maar da's een andere prijsklasse om gewoon als donor van een chassis te gebruiken.




Re: 36509 met Telex?
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: 36509 met Telex?
Marklin's Fleischmann cooperatie zou een optie zijn:

Märklin 28451

Hiervan is de lok geregeld enkel te vinden op ruilbeurzen. Overigens is de complete set ook niet voor een gek bedrag <100€ te vinden.
Ombouw met een N-decoder is een simpele bedoeling. Zie mijn ombouw verslag bij modelspoorwijzer. En er zijn dan nog AUX'n (4-6) over voor Telex.

Jan-Peter
Re: 36509 met Telex?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 36509 met Telex?
Van een loc van €80 moet je niet te veel verwachten...
Hier zit zo een goedkoop mogelijke decoder in, waar weinig aan valt in te stellen. Onbezette Auxen zal je niet tegen komen. Misschien 1 onversterkte voor eventueel knipperlicht.
Zoek een goede loc, en plaats een esu decoder.

Mvg
Marcel
Re: 36509 met Telex?
Lid sinds: 2019

offline
Re: 36509 met Telex?
ok bedankt, dat vreesde ik al een beetje.

Ik vind regelatig een V80 ofzo met telexen op de beurs, maar die zijn toch een tikje groter en niet echt een loctractor.
'k wist niet van die Marklin's Fleischmann cooperatie, ik zal daar eens naar uitkijken.

Op de goedkope modellen zijn de koppelingen ook niet zwenkbaar, geen idee of dat een probleem kan geven met de telexen.  Voor rangeergebruik vermoed ik niet.

Re: 36509 met Telex?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 36509 met Telex?
Er zijn ook wat Zweedse kleine locjes.
De laatste 2 uitvoeringen zijn digitaal met fullsound en telex.
Het gaat om een 3-assig E-locker uit de serie Ub van de SJ en El 10 van de NSB.
Zie: 36350 en 36351.

Mvg
Marcel