Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?

Gestart door PatjePutje woensdag 18 januari 2023, 17:17:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?
Hoi Allemaal,
heeft er iemand ervaring met de Wisseldecoder van Yamorc, de YD8008 ?
Ik zou die gebruiken om Fleischman Profigleis wissels (Magnetisch) aan te sturen...
Momenteel gebruik ik Viessmann 5212..

Verder vindt ik de reactie tijd met de Viessmanns in RocRail (config 57600 Baudrate naar een Digikeijs DR5000) bij manueel bedienen nogal traag... Hoe kan ik dat aanpassen ?
Of ligt dat aan de decoders ? (Op dat moment geen treinen rijdend) Tussen klikken op scherm en effectief omleggen soms van 2 tot 3 seconden vertraging

Tot voor kort had ik af en toe problemen met sommige wissels bij het omleggen, maar na een tip heb ik een andere voeding aangesloten.
(Voorheen Fleischmann oude lichte trafo 14V AC) nu dedicated Veiligheidstrafo 18V AC 55VA en dat gaat nu beter...

Ga ik echter met de Yamorc geen problemen hebben met die spanning ?
Volgens specificaties tot 16VAC ...

Alvast bedankt voor reacties en duidingen.
Patrick
Re: Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?
Vrees dat de YaMoRC nog te nieuw is om ervaring mee te hebben opgedaan. Indien de fabrikant aanbeveelt om tot 16VAC te kunnen gaan, dan zou ik mij daar maar aan houden.
Re: Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?
Citaat van: PatjePutje op woensdag 18 januari 2023, 17:17:08Ga ik echter met de Yamorc geen problemen hebben met die spanning ?
Anders vraag je het toch aan de fabrikant? Karst heeft hier ook een account.
Re: Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?
Citaat van: basjuh1981 op donderdag 19 januari 2023, 17:37:57
Citaat van: PatjePutje op woensdag 18 januari 2023, 17:17:08Ga ik echter met de Yamorc geen problemen hebben met die spanning ?
Anders vraag je het toch aan de fabrikant? Karst heeft hier ook een account.
Inderdaad , niet aan gedacht...
Die 18V AC trafo heb ik omdat de fleischmann wissels toch iets meer power (Voltage) vragen dan standaard voorschreven
Re: Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?
Als je het aan de ontwikkelaar vraagt krijg je dit antwoord: de YD8008 sluit je aan op een trafo van max. 16V AC. De decoder heeft een ingebouwde stroombuffer waardoor je Fl* wisseltjes prima omgelegd worden.

https://www.facebook.com/stefan.flittner.1/videos/605195434582045/?idorvanity=2428031674087551
Re: Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?

Top bedankt voor de info !
Die vertraging die ik momenteel ondervind, komt dat door het opladen van een soortgelijke buffer bij Viessmann (5212) , ik vind daar geen documentatie over...

Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?
 @citaat Daar kan ik me niets bij voorstellen.

Maar open eens een schakelboard in de DR5000 en bedien een wissel. Gaat het dan wel direct dan moet je het zoeken in Rocrail.

Re: Yamorc YD8008 Iemand ervaring als (magnetische) wisseldecoder ?
Goede tip van dat schakelbord van Digikeijs.
Die gaat idd stukken sneller... De wissel reageert veel sneller.
Dus verder zoeken in RocRail.
Bedankt Spoors !