Nieuws:

De 3railforum kalender 2025 is er!! Bestel hem in de Stichting 3rail Webshop!!

Märklin Insider club 2023 News und Magazin

Gestart door trein-ice3 zaterdag 14 januari 2023, 00:14:30

Re: Märklin Insider club 2023 News und Magazin

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ook hier nog niet geariveerd. Mijn proefabonnement is wel afgelopen maar dat is pas in januari volgens mij, dus vieleicht kommt er noch ;) !
Citaat van: Hanzi op donderdag 28 december 2023, 18:41:12vieleicht kommt er noch ;) !

Wahrscheinlich.  ;)  PostNL heeft nog twee bezorgdagen dit jaar. En anders vanaf 2 jan bij M aan de bel trekken.

Fijne jaarwisseling, Hans!

BLIJ dat ik analoog RIJ

Dank je, jij ook.
En ook zonder die dikke Duitser ga ik gewoon lekker het nieuwe jaar in :o) !
Vanmiddag is de NL versie gearriveerd bij mij in Spike City.

Allen een goede jaarwisseling.

M.v.g. Rob

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

Volgens de post.nl app komt vandaag voor mij de laatste mailing van Marklin.
Ik stop na 35 jaar met het lidmaatschap

Reden dat ik stop, gewoon omdat via diversen kanalen de info en nieuwigheden eerder zijn dan 6 keer per jaar voor relatief veel geld een pak papier.
Een hard plof bij de deur.
M'n haren gaan rechtop .................. de dikke Duitser is er. 😍

Vrgr,
Wilko

Als het maar Zwitsers is.

Ook hier in het pittoreske Almere is de dikke Duitser op de mat geploft. :thumbup:

Groet Michel
@citaat

Ik wist 't.  ;)  Veel leesplezier, Michel!

BLIJ dat ik analoog RIJ

En ook hier een deuk in het luik naar de kruipruimte gelegen vlak achter de brievenbusgleuf in de voordeur :-) .

Mét een mooie poster van de Northlander. In TEE kleuren is het al een mooi treinstel, maar de Canadezen hebben er wat mij betreft een nóg geslaagder kleurenpalet op losgelaten. Wat een schitterend mooi treinstel is dit toch :favorite: !
Nu mét waarschuwingsbellen op het dak, die ontbraken volgens mij op de eerdere M-versie. Én het hele treinstel mooi volledig in metaal.
Alleen die prijs hè... Zeker voor mij als analoge dino niet aantrekkelijk vanwege alle dure digitale rompslomp die ik toch niet gebruik.
Zit je in de dikke Duitser en bijgevoegde folders te kijken dat lijkt het alsof in het treinstel geen interieur is geplaatst. Daar lees ik ook niks over in de omschrijving. Weet iemand of het treinstel net zo leeg is als de 3071/4071?

Vrgr,
Wilko
Wilko,

Als ik op het Youtube filmpje kijk, klein venster, werk nu ook nog tussendoor, zie ik wel interieur o.a. tafeltjes.
Model heeft een apart topic in Nieuw Neurenberg 2024 waarop dit filmpje staat.
Rond de 6e minuut van het filmpje. Maar we zijn Oftopic bezig nu☺

:offtopic:

@citaat  @citaat

Als je nou even op DEZE SITE met produktinformatie kijkt zie je daar een aantal afbeeldingen. Daarvan is op minimaal één afbeelding het antwoord op jouw vraag te vinden.

:ontopic:
Ook hier komt de post maar 2x per week en op deze laatste bezorgdag viel de dikke Duitser op de mat 😊

Werk op n ander nivo...

Ik begon me al 'zorgen' te maken, maar ook hier Delft is de Duitse enveloppe met leesvoer op vrijdag, nog voor het begin van 2024, gearriveerd.

Het is jammer dat blijkbaar t bezorgen van de post een luxe is geworden. Ik ga er dan ook maar vanuit dat t niet snel beter wordt, en dat 't op een gegeven moment als 'pakket' wordt verstuurd. Dat is inmiddels in menig 3e wereld land al t geval. (Begin ik oud te worden met de opmerking dat mogelijk sommige dingen vroeger beter waren?)

Jan-Peter
Citaat van: janpeter op zaterdag 30 december 2023, 02:44:09(Begin ik oud te worden met de opmerking dat mogelijk sommige dingen vroeger beter waren?)

Denk 't niet. De verslechteringen bij onder andere de postbezorging zijn eind vorige eeuw begonnen bij de totaal doorgeslagen "verzelfstandigingsdrift" van toen vele Staatspostbedrijven. :(

Citaat van: Hans Biere op zaterdag 30 december 2023, 10:05:23De verslechteringen bij onder andere de postbezorging zijn eind vorige eeuw begonnen bij de totaal doorgeslagen "verzelfstandigingsdrift" van toen vele Staatspostbedrijven. :(
Dat staatbedrijven zoals destijds PTT zelfstandig geworden zijn, is alleen maar positief. Anders gaat er alleen maar gemeenschapsgeld naar toe om gaten te dichten. Lijkt mij ook niet wenselijk.

Het probleem tegenwoordig is, is dat de bedrijven voornamelijk kijken naar de beurs en de aandeelhouders. Dus een zo hoog mogelijke winstmarge. Kwaliteit is daar ondergeschikt aan.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Het lijkt wel feest hier -het kruipluik heeft de dreun ternauwernood overleefd :O - ik had via de M-kerstactie weer een proefzending M-Magazin aangevraagd en die plofte vandaag op de mat.
Eerst de vrees zonder een Dikke Duitser 2024 in te moeten, en nu zijn ze opeens met z'n tweeën :-) .
Het is nummer 4 van 2023, de D-versie, de NL-versie had ik al via m'n proefabonnement ;) .
En hoe vriendelijk van tante M, er zit wéér een bon "Jetzt kostenlos 1 Jahr den Club testen" bij  :-)  :-)  :-) .
Maar eens kijken of dat 2 jaar achtereen lukt :P .
IMG-20231230-WA0000.jpg

zonder fantasie ook geen creativiteit

Zet dan dat tweede proefabonnement op naam van je vrouw ;-) misschien hebben ze daar dan geen erg in....

BLIJ dat ik analoog RIJ

Al aangemeld onder eigen naam. Kreeg al direct een welkomstmail; automatisch, dus ik kán er nog uitgefilterd worden. En anders volgt als het goed is de rest per post :) .
Citaat van: Hanzi op zaterdag 30 december 2023, 16:42:35Maar eens kijken of dat 2 jaar achtereen lukt :P .
Nee heb je... ;)

wensmodel 52 8060 -7

Ik kreeg destijds de 1FCMärklinclub via de naam van ons kind. Stopte wel toen ze een bepaalde leeftijd had. Al kon je waarschijnlijk gewoon een nieuw kind of ander persoon opgeven. De Kids club werd een betaald abo. en toen heb ik gestopt. Ik ben dus benieuwd of het Hans lukt een tweede gratis abo voor nog een jaar te krijgen. Dat gaat Märklin dan wel flink wat euro's kosten al die gratis abo´s. D'r zal toch wel enige controlemethodiek zijn ingebouwd.
Ik kan overigens geen privatisering van enig staatsbedrijf opnoemen die ons ook nu nog steeds geld bespaart en waarvan de dienstverlening stukken beter is geworden.
Tis ondertussen de laatste dag geworden van 2023, Dirk :-{)
Afgelopen vrijdag is de NL versie gedropt in beetje krom

Nu eerst maar eens de envelop open maken om te zien wat er te lezen valt.

groetjes uit beetje krom
opa cees

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Zaterdag is de dikke duitser bij mij op de deurmat geplofd. Door de vele regen was de enveloppe door en door nat, en aan onderzijde gescheurd.
Gelukkig zat wel alles wat bij deze zending hoort, nog in de enveloppe.

Fijne jaarwisseling en een voorspoedig 2024

Groet, Andre

Try not. Do or do not. There is no try.

Verassing vandaag zat de dikke Duitser eindelijk ook in de brievenbus.
Ik kreeg hem (De Duitser, lekker dik) net voor Kerst geloof ik. Opvallend was dat de bovenkant nat was, en helemaal open. Toch zat alles erin en was de inhoud zelf niet nat. Bijzonder dat de Märklin post vaak nat is, met andere post zie ik dat eigenlijk nooit...

BLIJ dat ik analoog RIJ

Waarschijnlijk moet ook de postbode ervan kwijlen :lol: !

Als het maar Zwitsers is.

@citaat

Of het is een 2-railer. >:-D

Groet Michel

wensmodel 52 8060 -7

@citaat  in dat geval werk aan de winkel voor Harm >:-D

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: basjuh1981 op zaterdag 30 december 2023, 23:23:53
Citaat van: Hanzi op zaterdag 30 december 2023, 16:42:35Maar eens kijken of dat 2 jaar achtereen lukt :P .
Nee heb je... ;)
En Ja heb ik vandaag gekregen. Een dubbele plof op 't kruipluik vanmiddag. Een Magazin 06 in NL die ik eerder al in D had ontvangen én een insider club nieuws mét als welkomstcadeau een meer dan schitterende M-zeem. Deze laatste is waarschijnlijk bedoeld om mijn beeldscherm te reinigen nadat ik weer eens heb zitten kwijlen als ik jullie schitterende creaties op dit forum bewonder :-) .
IMG-20240201-WA0000.jpg
Omdat de Duitsers zo van titels houden heb ik mijzelf er ook maar één toebedeeld: Graf Hanzi

IMG-20240201-WA0002.jpg
2 pakketten leesvoer

IMG-20240201-WA0001.jpg
Én een fraaie Abledertuch !

Tóch fijn dat M haar trouwe 3-railers zo verwend :D !
En zie daar dat we iemand van adel hebben binnen onze gelederen. :)
Maarrrrr: Aan een adellijke titel hangt een prijskaartje. De betrokkene moet registratierechten betalen voor zichzelf (750 euro) en elke nakomeling (750 euro per kind en kleinkind, maar vanaf drie nakomelingen daalt de prijs tot 450 euro).
Is dit al voldaan Heer Graaf?
Maar goed dit geldt alleen in Vlaanderen.
Overigens veel plezier met de door u verworven spullenboel weledele Graaf Hans.
Mooi dat het jou is gelukt Hans, ik heb alleen maar een rekening gekregen.
Mijn nieuwe aanvraag voor een gratis Insider (met aanmeldingscode) is bij M niet gehonoreerd.

Vrgr,
Wilko

BLIJ dat ik analoog RIJ

Voortaan onder Graaf Wilco inschrijven, dan buigen ze wel :D !
Ik keur 'em goed Hans :thumbup:  :D  :D
Ik kreeg ook een rekening, maar ga ervanuit dat als ik hem niet betaal dat het proefabonnement dan automatisch stopt. Dat stond in ieder geval in het foldertje dat ik vorig jaar kreeg.

Koen

BLIJ dat ik analoog RIJ

Klopt.
Laat ontvangen deze keer...wijt ik maar aan het nationale postbedrijf.
Inhoud vond ik meer plaatjesfestijn dan informatief.
Opvallend leuke zin in de Duitse uitgave: De eloc 1800 van Strukton Rail BV, nieuwtje 2024 (39721) noemt men een "Kultlok".

Zoals gezegd: ik ga het abonnement stoppen, nog 2 uitgaven te gaan op dit abonnement: Ik mis vooral inspirerende railplannen en andere tips.
Deze uitgave maar één railplan volgens het door mij verfoeide krakelingenrecept.
Heb nog een stapel Magazins uit de jaren '80 vorige eeuw, die vond ik leuker.
Citaat van: Baanloos op donderdag 15 februari 2024, 16:25:55Zoals gezegd: ik ga het abonnement stoppen, nog 2 uitgaven te gaan op dit abonnement: Ik mis vooral inspirerende railplannen en andere tips.
Voor inspirerende railplannen kan ik de Miba Special aanraden. Dan heb je een keer per jaar een uitgave die volledig in het teken staat van ontwerpen.
@citaat

Inderdaad zeer aanbevelingswaardige lectuur. Ik geniet er al vele jaren van. Niet alleen van de "Planningspecials" maar ook van de andere.
Dat is zeer zeker waar, Hans :thumbup:
Even een bericht tussendoor; ik vond een promotieaanbieding voor Readly, een tijdschschriftenapp voor al je devices.
90 dagen gratis, daarna € 14,99 per maand; echter op ieder moment vrij opzegbaar.
En daar kun je het Märklinmagazin lezen maar tevens Railhobby, ModellEisenbahner(MEB) 3LeiterMagazin, LGB-Depesche, EisenbahnRomantik en ca. 10 Engelstalige modelspoortijdschriften.
Bovendien nog heel veel andere themas o.a. Tech/PC, Reizen, Wetenschap en Huwelijk ( :D )
Kan een leuk alternatief zijn voor je abonnement(en)
Interessant, is dat een aanbieding die meerdere mensen kunnen gebruiken of eenmalig alleen voor jou?
Als het door meerdere gebruikt kan worden heb ik ook wel interesse

Koen
Het is persoonlijk maar je kan het wel delen met je huisgenoten.
App op je smartphone maar ook benaderbaar via tablet en laptop.
Je beschikt wel over veel titels.
Ik bedoel of die aanbieding van 90 dagen persoonlijk is? Of kan die ook door anderen gebruikt worden?

Koen
Die was persoonlijk Koen
Bij Readly zelf is het de 1e maand voor €0,99.
Het aantal titels heeft mij wel verrast, je moet het echter zelf afwegen of dit een goed alternatief is.
En zo waar is op de Readly-app MM nr.2/2024 al te lezen, stond er vandaag voor het eerst bij.
Per post nog niet ontvangen, dat wordt overigens mijn laatste "papieren" uitgave van het Magazin.
Tevens de nieuwe Railhobby in genoemde app maar dit even als opmerking in de kantlijn.