Nieuws:

Heb je ook al de Stichting 3rail Jaarkalender 2024 besteld? Doe dit dan snel in onze Stichting 3rail Webshop

Märklin Insider club 2023 News und Magazin

Gestart door trein-ice3 zaterdag 14 januari 2023, 00:14:30

Re: Märklin Insider club 2023 News und Magazin

Klein Jünkerath

Zojuist ook hier gestommel in de brievenbus en direct daarna de Dikke Duitser uit zijn natte witte jas geholpen...
Groet, Paul

BLIJ dat ik analoog RIJ

Jawel, gelukt, ook hier der Dicke :-) !
Citaat van: Hanzi op dinsdag 17 oktober 2023, 20:01:41Ben benieuwd, heb onlangs ook Deutschsprache ingesteld dus ben benieuwd of ik nu ook der Dicke op de mat ga vinden.

Mooi dat dit gelukt is Hans 👍
Veel lees plezier.

Vrgr,
Wilko
19-10 Duitser ontvangen in Baggercity.
Nog niet gelezen.

wensmodel 52 8060 -7

En vandaag 21-10-23 zat de NL versie in een natte witte envelop. Insider news, MM-magazine in NL, Herfstnoviteiten en posterfolder van de 18 201.
Draaderoderende machine, hoe verzin je het! Veel leuke details op de Märklin Museumbaan en nog veel meer artikelen.
Dirk :-{)
Citaat van: trein-ice3 op zaterdag 21 oktober 2023, 13:20:56in een natte witte envelop
Ik ben blij dat de MIBA in een plastic verpakking komt zo met de herfst.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Gisteren ergens op de Veluwe een workshop weathering gevolgd. Bij thuiskomst lag de Duitstalige 'Der Dicke' op mij te wachten. De enveloppe was vrij van regenvocht.
Als je alleen maar het abonnement hebt, dus geen Insiderlid bent dan ontvang je het Magazin in een cellofaanverpakking.
Wel jammer voor de Insiderleden dat de spullen dan in een papieren enveloppe worden verpakt met alle nare gevolgen van dien bij nat weer.
Eh wat bedoelde je met de "draaderoderende machine" Dirk, is dat weer zo'n tenenkrommende vertaling?  Slaat het op een product?

Over de inhoud: Aardige artikeltjes maar ook niet meer dan dat. Het verplichte krakelingenbaantje voor beginners ontbrak weer niet. :(
Leuk artikel over NS materieel. Zowaar komt het einde van locserie 1700 ook nog aan de orde.
Mijn abonnement op het Magazin loopt tot half 2024.
Denk dat ik eens een tijdje naar Eisenbahnmagazin of MIBA overstap. Ik ben een beetje uitgekeken op het Magazin. 

Als het maar Zwitsers is.

Helaas nog niks ontvangen hier in Almere.

Envelop komt hier trouwens altijd droog en netjes aan misschien legt het wel aan de postbode die misxchien bij de sommige forumleden zijn tassen niet goed sluit tijdens zijn ronde ?

Groet Michel
Het was nat weer vrijdag, dus dat de postbode het niet helemaal droog kan houden snap ik, maar bij mij was de buitenenvelop zo nat dat de zijkanten helemaal los waren. De postbode had volgens mij zijn tassen open laten staan.  :(  :O  :?

De herfst folder had ik onlangs gelukkig al meegenomen bij een winkel, want die kon ik direct weggooien, zo nat. Het magazine zelf is inmiddels opgedroogd. Die bewaar ik toch niet dus de vochtschade neem ik voor lief. Het (meeste) is nog wel leesbaar gelukkig.

Koen
Helaas staan de postzakken en tassen soms geruime geopend buiten.
Post wordt "uitgewisseld" bij garageboxen of "groene kisten met sloten".
Zie dat maar eens droog te houden...maar ja het moet allemaal zo goedkoop mogelijk.
(Ondergetekende is werkzaam bij dit bedrijf maar niet bij de sortering en verspreiding van post verder; ik verbaas me hier zeer over
en verafschuw de staat waar dit bedrijf in verkeert maar da's weer een hele andere discussie. Maar zo ontstaat dit.)

wensmodel 52 8060 -7

De draaderoderende machine staat afgebeeld in het artikel over het machinepark van Märklin. Wat de machine doet? De bekende zoekmachine kwam met dit: Wat is draadvonken of draaderoderen? Draaderoderen doet qua werking sterk denken aan figuurzagen. Een draadvormige elektrode maakt als een geprogrammeerde figuurzaag contouren door een elektrisch geleidend materiaal. Denk onder meer aan ijzerlegeringen (zoals staal), koper, aluminium en hardmetaal.
Het is zeg ik dan plat gewoon een snijmachine voor metaal.

Als het maar Zwitsers is.

Hier in Almere in gisteren droog en heel eindelijk de dikke Duitser op de mat gevallen.
Lekker veel leesvoer voor het weekend. :)

Groet Michel
@citaat

Dan gaan we niet meer gelijk met elkaar op, Michel.

Ik heb "die Dikke" al een week in huis.

Veel leesplezier in elk geval!

Try not. Do or do not. There is no try.

@citaat  @citaat

Bij mij ook gisteren binnengekomen, echter enveloppe enigszins vochtig rest gewoon droog en goed leesbaar.

BLIJ dat ik analoog RIJ

En hèhè ook in Den Haag is de grote Märklin huifkar uit het verre Göppingen met wat vertraging én een lading Insider Club Jaarwagons aangekomen :D !IMG-20231115-WA0003.jpg
Blijkbaar is het heel verschillend per handelaar wanneer die deze wagons krijgt.

De winkel waar ik het besteld heb heeft blijkbaar de gewoonte om te wachten tot en met de kerst voor het uitdelen van de wagons. Voor mij geen probleem.

Koen
Ik begreep dat de winkeliers niet de hele bestelling in één keer uitgeleverd krijgen maar elke keer een paar. En dan worden ze op volgorde van inleveren van de bestelbon uitgeleverd. Er kan dus bij dezelfde winkelier best weken verschil tussen leveringen zitten.
Groet,
Roel

wensmodel 52 8060 -7

Elke keer een paar afleveren is vind ik inefficiënt zaken doen tot en met. In een keer een doos met de post meedoen is denk ik goedkoper dan meerdere zendingen. Alhoewel webshops als bollies en paardrijdster ook veel aan deelleveringen doen. De extra verzendkosten zullen wel in de aankoopprijs verwerkt zijn.
Ik mag toch aannemen dat de wagens allemaal voor geproduceerd zijn. Men zou ondertussen toch moeten weten welk percentage van de Insidergroep de wagen daadwerkelijk besteld en ook ophaalt. En ook al maak je voor elk lid een wagen. Er zijn altijd wel handelaren die de niet bestelde wagens overnemen en in de verkoop gooien. Mijn handelaar had begin dit jaar nog wagens uit 2021 voor klanten staan, ze worden wel besteld maar gewoonweg niet afgehaald. Hij overwoog ze dan maar te gaan verkopen.
Wat de handelaar wel moet doen is regelmatig de bestellingen doorgeven. Pas dan komt je wagentje eerder op volgorde van je ingeleverde bestelbon. Met wachten tot de laatste dag kom je ver achteraan te staan.
Enneh als mijn Insider kletsnat was aangekomen had ik een klacht ingediend bij PostNl en bij Märklin en wilde ik een nieuw exemplaar! En de klantenservice een beetje kennende had ik die gekregen ook.
Dirk :-{)

wensmodel 52 8060 -7

Ze zijn er vroeg bij dit jaar, meestal kwam de factuur half december.
Geachte heer ....,
de nieuwe factuur voor uw clublidmaatschap kan nu worden gedownload.
U krijgt toegang tot de factuur via het persoonlijke clubgedeelte op onze website.

Ja, hier ook gearriveerd.

groetjes uit beetje krom
opa cees