Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

digikeijs seinen op CS3+

Gestart door Damswim vrijdag 13 januari 2023, 19:35:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
digikeijs seinen op CS3+
Lid sinds: 2020

offline
digikeijs seinen op CS3+
Ik ben mijn baan aan t opbouwen met Marklin C rails en de CS3+
Voor de besturing heb ik iTrain. ik wilde met de Nederlandse seinen van Digikeijs doorgaan en die heb ik enkele geplaatst.
In eerste instantie wilde ik die schakelen met de M83 van Marklin maar dat lukte niet. Volgens Marklin moest het gaan ze zouden het uitzoeken en me informeren maar dat duurt nu al enkele maanden dus... heb ik de DR4018 van Digikeijs aangeschaft en deze geprogrammeerd zoals omschreven. Ik heb de 4 seinen op de juiste wijze volgens de gebruiksaanwijzing van Digikeijs op de 4018 aangesloten.
Nu komt het. Nu moet ik de seinen in de CS3+ gaan adresseren. ik had hiervoor de adressen 150,151,152 en 153 voor het eerste sein en zo verder. (in de 4018 ook zo geprogrammeerd)
Maar wat moet ik nu in de CS3+ selecteren om deze seinen te programmeren. Er staan enkel de Duitse seinen en die komen niet overeen. Ik heb ook in het algemene menu het balkje met het bolletje geprobeerd maar dan krijg ik steeds wisselende seinbeelden.
Re: digikeijs seinen op CS3+
Nou heel simpel, de adressen 150, 151, 152,153 aansmlden ijn de CS3 in het DCC format. knopje op de DR4018 drukken en wissel adres 150 bedienen met de CS3. KKDWD

Groetjes.