Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Probleem marklin ho loc 3001 BR 163

Gestart door Fredcartens zondag 15 januari 2023, 14:26:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem marklin ho loc 3001 BR 163
Hallo,
Mijn locomotief werkt niet goed .
Blijft staan en wil niet voor/ achteruit.
Lampje gaan wel branden en klikken doet hij ook.
Ik ben een leek en durf eigenlijk niet goed gereedschap te pakken omdat ik niet weet wat te doen .
Kan iemand mij helpen
Hier mijn filmpje
Mocht er iemand zijn die in Friesland woont in postcodegebied 8731 cw dan wil ik wel ff langskomen.
In de buurt van Haarlem is ook een optie omdat we daar wel komen .
Re: Probleem marklin ho loc 3001 BR 163
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Probleem marklin ho loc 3001 BR 163
Een ding zie ik: de gaten van de wielen voor de drijfstand staan niet in lijn, dus of wiel is verschoven of er is iets mis met een tandwiel.

Lijkt me een klusje die ervaring heeft met het repareren van deze oude modellen.

Groet, Anne W
Re: Probleem marklin ho loc 3001 BR 163
Kun je hem met de hand voorzichtig rond draaien als die vast zit.
Moet je hem schoonmaken omdat de olie verharst is
Re: Probleem marklin ho loc 3001 BR 163
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Probleem marklin ho loc 3001 BR 163
Kijk naar de wielen en dan met name de punten waar de koppelstang bevestigd moet worden. Geen enkel gat staat op dezelfde stand, daar krijg je nooit een koppelstang op en dan draaien de wielen zeker niet. Die lok is aan een grote revisiebeurt toe.
Re: Probleem marklin ho loc 3001 BR 163
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Probleem marklin ho loc 3001 BR 163
De stand van de drijfstanggaten is niet juist, maar hij zou gewoon moeten rijden. Kun je de wielen met de hand wel draaien? Het lijkt mij alsof hij mechanisch blokkeerd, dus dat er bijvoorbeeld iets tussen de tandwielen zit.