Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation

Gestart door RoCoMaDu-26 vrijdag 14 januari 2022, 20:05:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
De kruiswissel 24624 wordt niet voor niks uitsluitend met wisselaandrijving verkocht. De solenoid die hier in ligt is een krachtiger type dan de 24491 en 24492. Die zijn beide hetzelfde. Enige verschil tussen deze twee is het aansluitkabeltje. Bij de 24492 is dit langer en voorzien van een stekker voor het MyWorld program.

Deze aandrijvingen in een kruiswissel 24624 gaat met grote zekerheid niet werken. Dat heb ik al uit en te na uitgeprobeerd. Zie mijn draadje 'Baanbouw Rehausen' pagina 1+2. En de aandrijving voor de 24624 is los niet leverbaar. Dan moet je dus een andere oplossing zoeken. Servo's of wisselmotor. Ik heb gekozen voor de wisselmotor MTB MP1. En dat werkt perfekt.
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
Voor weigerende wissels heeft YaMoRC een oplossing: een ingebouwd stroomspaarvarken. Nooit geen gedonder meer, goed voor 8 wissels....


Citaat van: Spoors op zondag 23 oktober 2022, 17:05:34
@citaat YaMoRC innoveert. Ze voeren o.a. een 8-voudighe YD8008 decoder voor magneetartikelen, wisselspoelen dus, voor Marklin, Roco, Fleischmann, Peco, etc..



Het ding heeft een aantal snufjes zoals een stroomspaarvarken middels een 9400uF CDU. De magneetspoel van de aandrijving krijgt in zeer korte tijd een flinke klap en het wissel zal altijd volledig omgaan terwijl de decoder gevoed wordt met een AC of DC voeding die nauwelijks meer dan 500mA hoeft te leveren.
Voorts wordt de uitgang supersnel weer afgeschakeld, nog voor de aandrijving de eindstand heeft bereikt. Ingebrande eindafschakelingen behoren dan ook tot het verleden. Overbruggen daarvan is uit den boze, bovendien zeer discutabel. Als een uitgang van een traditionele Marklin decoder doorbrandt en spanning blijft leveren is een modelspoorbrandje zeker niet uitgesloten maar dat houdt voor velen de hobby kennelijk spannend.  ;)
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
Hallo allemaal,

Na een lange tijd weer een berichtje van mij.
Nu het huis van wijlen schoonouders is verkocht heb ik weer wat meer tijd voor de hobby.
Het eerste segment, van 3 segmenten, is in aanbouw.
Voor mijn verjaardag (vandaag 10 januari) heb ik een airbrush set en een ultrasoon reiniger gekregen.



Nu kijken hoe ik dat moet gaan gebruiken. :)

Groet Ron.
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
Nou gefeliciteerd met je zoveelste verjaardag dan vandaag. Taart gekregen? Leuk setje airbrush spulletjes heb je daar. Het links op de foto staande setje lijkt wel heel veel op wat ik ook heb en daar ben ik heel blij mee. En dat RVS ding is de ultrasoon reiniger? Lijkt wel een frituurpan, groot ding is dat.

Fijne dag nog en veel plezier met je kadootjes.
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
Hallo Henk,

Ik ben 52 jaar geworden.
Die ultrasoon reiniger lijkt inderdaad op een frituurpan. :D  Alleen iets kleiner. Dit model is voor 3,2 Liter.
Nu kunnen we gaan oefenen met airbrushen.

Alles nog naar wens in Thailand? Ik heb met bewondering je bouwwerkzaamheden gevolgd. Petje af.

Groet Ron.
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
Hoi Ron,

Dat zijn mooie verjaardag cadeau's :)  veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman   
Re: Zolderbaan RoCoMaDu-26 - Verder met de bouw en testen schaduwstation
Citaat van: RoCoMaDu-26 op dinsdag 10 januari 2023, 13:54:17Nu kijken hoe ik dat moet gaan gebruiken. :)
Lekker veel oefenen :thumbup: