Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Viessmann lichtmast 63641 versus Märklin 72810

Gestart door Tjoekedoris vrijdag 06 januari 2023, 17:45:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Viessmann lichtmast 63641 versus Märklin 72810
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Viessmann lichtmast 63641 versus Märklin 72810
Beste mensen,

Zojuist is mijn bestelling van 5 stuks Viessmann lantaarns nr.63641 binnengekomen voor verlichting van een dienstperron.
Deze hebben een insteekvoet, zijn 7 cm. hoog en zijn zeer makkelijk te monteren.

Nu heb ik verder op mijn baan ook allemaal Viessmann lichtmasten van 12,4 cm. hoog met insteekvoet voor rangeerterrein en BW.
Voor mijn reizigersperron heb ik ook lantaarns van Viessmann, type Baden-Baden en deze zijn ook 7 cm. hoog.
Alle lantaarns en masten en geven warm-wit licht

Helaas geven de net binnengekomen lantaarns wit licht en eerlijk gezegd past dat niet zo bij de rest van de verlichting.
Als ik bij verschillende aanbieders kijk dan zijn de afbeeldingen verschillend. Soms lijkt het geel-wit en soms wit of de foto.
Bij alle beschrijvingen staat wit.
Nu vraag ik me af of er verschillende varianten zijn.

Daarnaast bestaat er ook de Märklin 72810 en dat is dezelfde lantaarn.
Kan iemand zeggen of deze wit of warm-wit licht geven?
Of heeft iemand ervaring met het licht kleuren van het "glaasje", bijv. met een gele stift?
Viessmann lichtmast 63641 - oplossing gezocht en gevonden
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Viessmann lichtmast 63641 - oplossing gezocht en gevonden
Aangezien er geen reacties zijn binnengekomen, heb ik zelf wat gexperimenteerd.
Mijn vrouw kwam namelijk op het idee  :idea: de kapjes te kleuren met een gele stift van de kleinkinderen.
Die zijn namelijk afwasbaar op bijv. kleding etc.
Het resultaat is verbluffend. Het felle witte licht wordt afgezwakt en is direct een stuk warmer.
Ik heb er zelfs nog een laag overheen gedaan met een gele markeerstift en ben er super tevreden mee.
Aangezien de masten maar 7 cm. zijn, zie je het ook niet en aangezien Led verlichting niet warm wordt
zal er niets inbranden. ;)
Re: Viessmann lichtmast 63641 versus Märklin 72810
Bedankt voor de tip! Gr. Peter