Misschien moet ik dit niet doen, maar soms moet je een keuze maken.
Als je bijna 65 jaar bent, zijn er bij mij de scherpe kantjes er wel van af en ik gun iedereen zijn mening en hobby en ook ik weet donders goed dat een geschreven woord heel anders is dan een gesproken woord waar je direct in de ogen van de ander tussen de lijnen kan lezen.
Echter de afgelopen tijd kreeg ik onderstaand van Lobomotion69 (Henk) in mijn draadje en het enige wat ik als rode draad zie is de sarcastische en belerende ondertoon die telkens geventileerd werd en dat werd ik uiteindelijk zat.
Zie onder wat (deel) zinnen uit mijn draadje en natuurlijk mag Henk hier zijn wederwoord geven.
• En dat is met een Arduino inderdaad heel makkelijk. Maar ja, dat moet je wel in een programma doen en programmeren is niet iedereen gegeven
• De prijs van een DCC-Next is €25,- compleet gebouwd. Geen idee wat die slimme decoder moet kosten maar voor 2 servo's vast niet minder.
Denk eigenlijk dat de ESU servo switch nog een betere keuze was geweest, maar dat is slechts mijn mening.
• Als dat een slimme decoder voor moet stellen is de CS3 dan een domoor dat hij deze niet kan uitlezen? Of is die decoder niet half zo slim als deze zou moeten zijn? That's the question dear
Watson.
• Oei weet je dat niet? Lijkt op koolzaad, bloeit prachtig geel en er wordt olie van gemaakt, net als zonnebloemen.
• Aha, die Viessmann tekening ken ik niet. Daar spannen ze beide draden af, nou ja maakt niet uit, kan ook.
• Waarom gebruik je niet de Holzfellerbäume van (ik dacht) Vollmer. Die zijn aan een servo-armpje bevestigt en wanneer je heel hard TIMBERR!!! roept vallen die om. Dan kan het raam gewoon open.
Het is maar een idee.
• Overigens wel bij het thema UV straling. Heb je nog iets om die ramen te verduisteren? Want al dat UV licht dat daar frank en vrij frivool naar binnen stroomt is niet best voor je baan. Alles
wordt er flets van.
• Dat zijn toch meest rechte sporen, wat is daaraan het probleem? Alleen de wisselstraten moet je even goed uittekenen, verder is het recht toe rechtaan.
• Dat ziet er al leuk uit Ruud, alleen je kleurkeuzes heb ik wat moeite mee.
• Ten eerste de rotsen zullen waar het water tegenaan stroomt eerder zwart dan groen zijn. Het groen vind je dan aan de stroomafwaartse zijde van de rots.
• Ten tweede de bodem van je beek is iets te blauw. Water lijkt blauw bij grote oppervalkken (meren) waar een strakblauwe hemel in weerspiegeld. Een klein oppervlak van een beek of riviertje zal
dat niet doen. En zeker niet een snelstromende beek waar het wateroppervlak niet spiegelglad is. Dan zul je de kleur van de bodem zien.
• Dat de Faller wegdekverf voldoet is zeker. Alle andere methoden zijn leuk maar of ze ook voorbeeldgetrouw zijn is een vraagteken. Bedenk hoe groot de structuurkorrel van Asfalt is, een paar
millimeter. Ja? Deel dat door 87 en je houdt een heel klein getalletje over. Bv. een korrel van 7mm omgerekend naar H0 wordt 0,08mm, achthonderdste mm. Kun jij een korrel van die grootte nog
met het blote oog waarnemen? Dan ben je Superman. Neen, dat kun je niet meer zien. Maar inderdaad, de mens ziet bij asfalt een korrelstructuur dus "moet" dat in model ook zo zijn. Het zit
allemaal tussen je oren.
groet,
Ruud