Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Viessmann Carmotion

Gestart door mardo vrijdag 16 december 2022, 20:32:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Viessmann Carmotion
Lid sinds: 2020

offline
Viessmann Carmotion
Hoi allemaal,
Ik zit te kijken naar een autosysteem en zie dat dat Viesmann ook iets heeft. Zo te zien nieuw. Ik heb er niet zo veel ervaring mee maar het ziet er in mijn ogen goed uit (via magneet, veel lichtopties, programmeerbaar). Heeft iemand er al ervaringen mee?

https://viessmann-modell.com/en/carmotion/?p=1

Re: Viessmann Carmotion
Lid sinds: 2020

offline
Re: Viessmann Carmotion
Re: Viessmann Carmotion
Lid sinds: 2010

offline
Re: Viessmann Carmotion
Geen ervaring. Het is een variant op de bekende Faller Car System. Met het infrarood deel lijkt het op DC-Car / OpenCar. De DC-Car en OpenCar hebben mijn voorkeur omdat je gewoon met het DCC-protocol werkt. Of Viessmann met het standaard DCC-protocol werkt dat roepen ze niet zo hard.
Re: Viessmann Carmotion
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Viessmann Carmotion
Ik heb inmiddels grote interesse, ook voor op mijn eigen baan. Daarnaast ben ik gevraagd om voor op een familiepark een baan te ontwerpen waar ook redelijk wat auto's overheen moeten gaan rijden. Het lijkt erop dat de techniek bij Viessmann op dit punt goed is door ontwikkeld en ook bestuurbaar is via DCC. DC- en MCC car werken ook beiden goed echter ben je dan aangewezen op het zelf ombouwen van de auto's wat op al een hobby op zich is, niet wenselijk voor als je je met vele andere facetten bezig moet houden. De sateliet versie van Faller werkt zoals ik tot heden begrepen heb niet met iCar. Hier een recent filmpje van Viessmann Car-Motion:
Groeten, Egidius