Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Waarde Z- BR80 uit set 81352

Gestart door pajomaho donderdag 15 december 2022, 19:41:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde Z- BR80 uit set 81352
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Waarde Z- BR80 uit set 81352
OK, dit hoofdstuk gaat over waardes van H0, maar mag het ook voor Z?

Ik heb in 2018 de insider Z-set 81352 gekocht, een BR80 (met gedetailleerd stangenwerk) met 5 kolenwagentjes.
Kort daarna heb ik de loc aan de man afgegeven die 'm zou ombouwen naar digitaal.
Dat heeft heel lang geduurd, maar inmiddels heeft hij bij laatste beurs in Houten laten weten dat hij de loc heeft "verkloot" (zijn woorden). Hij heeft gezocht naar een vervangend exemplaar, maar (nog) niet gevonden.
Hij wilde de hele set vergoeden, als ik ook de wagentjes zou afgeven. Maar die wagentjes wil ik nu juist houden. Dus zal hij alleen de loc vergoeden.
Maar ja, wat is de waarde van die loc uit de set? Oorspronkelijke UvP was € 279.99, gekocht voor € 265,99.

Wie kan me helpen aan een goede verdeelsleutel of waarde voor dit locje?

Groet, Paul
Re: Waarde Z- BR80 uit set 81352
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Waarde Z- BR80 uit set 81352
Hoi Paul,

Beetje aan de late kant, maar ik denk dat de waarde van de losse lok ook een beetje anders ligt dan in de set.

Die set is nergens meer te koop, dus laat die vergoeden want de lok los uit de set heb je niet zomaar ergens anders vandaan.
Eigenlijk is die set nu niet meer de set die het was door zijn fout.
Als goedmaker voor de lange wachttijd en zijn onkunde.

M.v.g.

Hans V200.0