Beste Ed,
Ja, ik snap je nu, wel een beetje vreemd dat je de massa's van de boosters hebt doorverbonden want die zijn in principe al doorverbonden via de massarailstaven, als je er geen scheidingen in gemaakt hebt of via je ringleiding.
Die verbinding tussen één terugmeldeenheid en de railmassa deed wat je wilde, de meldingen komen weer door, nu zul je ook 5 volt meten tussen een meldrailstaaf en de railmassa/S88 massa.
Ter lering ende vermaeck: de Raptor zet 5 volt, en dus stroom, op de S88 bus, de stroom gaat, als er een trein op staat, via de meldrailstaaf naar de massa railstaaf en vandaar naar de S88 massa (stroom gaat pas lopen als er verbinding is tussen de plus en de min van een systeem), tenminste als er verbinding is tussen de railmassa en de S88 massa. Die is er altijd in de Raptor, de oude Märklin boosters en ook in de LDT DB2 booster (boosters met koelvinnen). In de huidige producten van Märklin en Esu en ook de LDT DB4 booster bestaat die verbinding niet en die moet je dus éénmaal maken. Die producten, centrales en losse boosters hebben die verbinding niet omdat dat strijdig is met het elektrische principe van die centrales en boosters, die producten hebben dan ook geen koelvinnen nodig.
Mocht je in 098 hogere waardes ingevuld hebben als 1, zet die dan op 1, hogere waardes vertragen de verwerking van de meldingen.
Veel plezier verder met je Raptor en je hobby.
Groet, Anne W