Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

modelauto's voor autotransportwagons

Gestart door molly w vrijdag 09 december 2022, 16:50:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
modelauto's voor autotransportwagons
Ja, een aparte vraag in dit board. Het gaat niet over huisjes of bomen of rotsen. Het gaat over ladingen, wagonladingen, over auto's waarmee ik mijn autptransporters kan vullen.

Wat is het geval.
Ik heb twee 3-assige autotransportwagons STVA - Frans dus - van het merk Jouef. Die wil ik graag vullen met auto's, voor inzet in goederentreinen. Dan zijn dat allemaal auto's van hetzelfde merk, vaak ook hetzelfde model, in verschillende kleuren dat dan wél, zó komend vanaf de fabriek, op transport naar de dealer. Probleem is, waar vind ik zoiets? Op eBay of marktplaats of andere media zijn het veelal verzamelingen van allerlei verschillende auto's, zoals te zien in het straatbeeld of op de autotransportwagons van een autoslaaptrein. Dat laatste is dus niet de bedoeling, daarin ben ik al voorzien. En dat graag tegen een schappelijke prijs. Ik kan wel x-keer een bepaald autootje kopen in een winkel of webshop, à €10 / stuk, maar dat wordt me te gortig. Ja, ook dat nog. :P

Kortom:
Ik zoek zo'n 20 autootjes, van één bepaald Frans automerk (Renault, Citroën, Peugeot), als lading voor twee 3-assige autotransportwagons.
Wie heeft tips? Ideeën? Waar ik zoiets vinden kan.

Alvast dank
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Setjes van dezelfde auto 5/10/20 stuks, wordt door geen enkele fabrikant geleverd volgens mij.

Het wordt dus kijken wat je maximaal wilt uitgeven en dan de goedkoopste/mooiste vinden

Busch en Wiking zijn vaak volledig kunstof en vaak goedkoper dan de metalen brekina, norev of ree modellen.(geven ook een behoorlijk gewicht aan je trein 😁 )
Hoe fraai en gedetailleerd wil je het hebben en hoe groot is je beurs...

Anders wordt het zoeken naar wat modellen uit de oude collectie.
Je kunt een advertentie plaatsen hier onder zoekertjes, echter moet je dan hopen dat je er meerdere tegelijk kan kopen, als je losse modellen gaat kopen bij verschillende partijen dan worden de verzendkosten erg hoog..

Succes, ik ben benieuwd, heb zelf ook nog zo een project 😅😊
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Ik denk dat een dagje speuren in Houten wel wat kan opleveren   
Maar je zal eerst eens moeten kijken wat er zoal op de markt is.

Ik ken iig een Renault 4 en een Citroën (eend)
Ik kan eens voor je kijken.
Zoja, neem dan even contact op.

Mvg
Marcel
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
AliExpress biedt wel sets van 50 miniatuurauto's in 1:87 aan. Maar als het specifiek Frans moet zijn dan wordt het lastig.

Groeten,
Wico
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Zoek eens bij herpa die hebben (iets) goedkopere miniatuurwagens 1/87(eigenlijk bouwdoosjes) die je zelf moet in elkaar steken, bied je de mogelijkheid die zelf in een ander/gewenste kleur te spuiten
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Als je goedkope Ali-auto's van een dekzeil voorziet met het logo van een Frans automerk, ziet geen mens dat ze uit China komen  :)
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Voor moderne Franse auto's Peugeot en Citroën moet je eigenlijk bij Norev zijn. Prijs zo'n 7 á 8 euro per auto. Misschien dat er winkels zo gek zijn wat korting te geven bij grotere aantallen?
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Zou wel een hele fraaie trein geven, ik vind brekina en norev op dit moment wel echt top modellen leveren. Artitec buiten beschouwing gelaten .. dat is 5* maar ook niet hiervoor bedoelt.
Alleen weet ik niet als je er dan in mijn geval 8 wagens met 32 modellen mee vult of het nog te slepen is ...
Krijg je een mooi gewicht 😊 en een mooie prijs haha
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Citaat van: Wico op vrijdag 09 december 2022, 21:03:15AliExpress biedt wel sets van 50 miniatuurauto's in 1:87 aan. Maar als het specifiek Frans moet zijn dan wordt het lastig.

Groeten,
Wico

Die autootjes ken ik. Allemaal Duitse modellen, van het duurdere soort. Mercedes? Audi? Ik ben ze vaker tegen gekomen, maar kan zou gauw niet terugvinden waar.
Als ik verder rondkijk bij Ali, vind ik wel wat. 20 peugeootjes, voor ong €100, maar ik betaal wel ruim €60 aan verzendkosten. Dus €3 per stuk. Pfff. Allemaal duurder geworden, inderdaad. Dan kan ik beter binnen Europa of alleen Nederland zoeken. Maar ja, de spelden in de hooiberg liggen niet bij elkaar in één doosje.
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Ik zou om te beginnen eens op wat beurzen rondneuzen. Die van Houten b.v. was gisteren dus daar heb je even niets aan maar ik weet wel dat ik daar heel wat kraampjes voorbij gelopen ben omdat er alleen maar auto's te koop werden aangeboden. Het moet raar lopen als je daar niets kunt vinden. En ook het speuren naar de juiste merken maakt deel uit van de hobby he.

groet, Wim
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Nog wat verder gekeken bij Ali in de winkel. En wat gevonden. Heb criterium "Frans" laten varen, je ziet toch niet zo precies bij een rijdende trein beladen met personenautoś wat voor merk het is - ik althans niet, haha - wél dat het gelijke auto's zijn. 2x30 stuks voor een kleine €17. Toch wel wat anders. Ik moet Ali op zijn bruine ogen geloven, maar ze zijn gekenmerkt als voor h0, 00 en TT. Maten stonden er niet bij. Misschien verschillende maten. Zie afbeelding.
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Citaat van: WimFPU op zondag 11 december 2022, 16:14:28Ik zou om te beginnen eens op wat beurzen rondneuzen. Die van Houten b.v. was gisteren dus daar heb je even niets aan maar ik weet wel dat ik daar heel wat kraampjes voorbij gelopen ben omdat er alleen maar auto's te koop werden aangeboden. Het moet raar lopen als je daar niets kunt vinden. En ook het speuren naar de juiste merken maakt deel uit van de hobby he.

groet, Wim

Ja, ik weet het. Maar huiselijke omstandigheden laten beurzen op grotere afstanden aflopen niet toe.  :(
Re: modelauto's voor autotransportwagons
die troep van ali heb ik hier ook liggen, ooit eens gehad van de vrouw. Ze zijn zelfs nog te lelijk om als schroot te gebruiken...
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: modelauto's voor autotransportwagons
ff rondzoeken bij de merken leveranciers zelf komt dikwijls goedkoop uit.Zo heb ik 10 mercedes klasse A in zelfde kleur voor 5 euro/stuk gekocht .Prachtig om te zien op de STVA wagens te zien.Of de duitse verkoopsite is veel goedkoper.Herpa zijn mooie auto's voor soms maar 3 euro/stuk
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Die auto's van Ali hebben geverfde koplampen en zwarte ramen.
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2015

Een mens heeft af en toe buffers nodig

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Zojuist is mijn bestelling uit China aangekomen.
Inderdaad zwarte ramen en geverfde koplampen, dat mag allemaal zo zijn, maar ik vind ze best aardig, geen troep. Mijn doel was: dezelfde autootjes als lading voor mijn autotransporter-wagons, niet als vitrine-model.
Bedankt voor de tip om eens te kijken bij Ali
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: modelauto's voor autotransportwagons
Je hebt in ieder geval een goed gevulde auto transporter die overduidelijk van de fabriek komt.

groet, Wim