Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

scarm werken met hoogtes?

Gestart door Eendenreetx dinsdag 06 december 2022, 12:26:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
scarm werken met hoogtes?
Momenteel loopt mijn gratis ontwerpprogramma scarm tegen zijn onderdelen limiet aan.
Ik zal moeten overwegen om de echte versie te kopen of naar een ander programma over te stappen.
Aangezien mijn baan in verschillende hoogtes verloopt, kan ik dat met scarm ook uittekenen? Heb dit voor zover niet kunnen ontdekken.
Of mist deze functie in het demo model?


Wintrack heb ik een tijdje geprobeerd maar krijg ik niet onder de knie.
Re: scarm werken met hoogtes?
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: scarm werken met hoogtes?
Ja, dat kan.
Re: scarm werken met hoogtes?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: scarm werken met hoogtes?
 @citaat

Je moet6dan bij de rails de hoogte van tov een nulpunt ingeven.
Je kunt ook een aantal stukken rails selecteren en aan een kant de te bereiken hoogte ingeven en alle geselecteerde rails worden dan evenredig verhoogd.

Ik heb even naar de prijs gekeken, maar ik heb het destijds goedkoop gekocht (€ 10,--).  O:-D
 
Re: scarm werken met hoogtes?
Ik heb een video gevonden maar ik mis dat icoontje in mijn toolbar. Ik zal vanavond een kijken of de betaalbare versie het waard is qua kosten. Ik ga namelijk maar een paar stukken rails over het limiet heen.

Update: 45 dollar vind ik voor mij toch wel erg prijzig om 20 stukken rails buiten de demo baan te kunnen leggen...
Re: scarm werken met hoogtes?
Potlood en papier zijn goedkoper....
Re: scarm werken met hoogtes?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: scarm werken met hoogtes?
En je kunt ook in de demoversie een grotere baan ontwerpen. Kost wel iets meer moeite.
Noteer de coördinaten van het uiteinde van het laatste railstuk. Open een nieuw bestand en leg het eerste railstuk precies op die coördinaten. Je kunt ook het eerste ontwerp kopieëren en rechts of links (één van beide) een aantal railstukken verwijderen om daarna aan de andere kant verder te bouwen. Nu kun je weer het maximum aantal railstukken kwijt. Klaar? Print beide ontwerpen en plak ze aan elkaar.

Zo ben ik ook begonnen met ontwerpsoftware. Toen het ontwerp vijf of meer tekeningen ging bevatten heb ik besloten een licentie aan te schaffen. Nu heb ik Anyrail en dat is iets goedkoper dan al die andere paketten, maar zeker net zo goed.
Re: scarm werken met hoogtes?
Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 07 december 2022, 01:21:43Nu heb ik Anyrail en dat is iets goedkoper dan al die andere paketten, maar zeker net zo goed.
Ik heb ook met Scarm gewerkt (toen het nog gratis was) maar vind AnyRail toch wat prettiger werken, zeker als je met flexrail aan de gang gaat.
Re: scarm werken met hoogtes?
Ik heb zitten klooien met de hoogtes en krijg het voor een klein stuk voor elkaar maar niet voor m'n gehele baan. Iemand die  wellicht de hoogtes erin kan zetten met scarm?

Ik zal eens kijken voor een demo van anyrail of dat bevalt.