Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

M84 wordt niet meer gezien door CS3

Gestart door H.Kes maandag 05 december 2022, 18:00:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M84 wordt niet meer gezien door CS3
Hallo,
Ik heb abusievelijk op mijn CS3 de 4 seinen (schakelingen) behorende bij een M84 verwijderd. Dus ik dacht - M84 ontkoppelen - CS 3 uitzetten - aansluiten en CS 3 aanzetten en deze laten zoeken naar nieuwe MFX. Wordt echter niet gevonden. Als je een nieuwe M84 of M83 aansluit wordt die normaliter gevonden middels een MFX search. Bij de artikellijst zie je dan 4 artikelen staan met een hoofdletter, bijvoorbeeld D (als je je 4e M84 aansluit.)
Afijn, bij mij lukt dat dus niet meer - hoe kan ik mijn CS3 nu laten denken dat ik een nieuwe M84 heb aangesloten?

groet
Hans
Re: M84 wordt niet meer gezien door CS3
Als ik mij niet vergis is er ook een knop "missende mfx zoeken"?
Niet toevallig deze decoder nog ergens in de artikelen lijst staan?
Of 2 m84/83 met hetzelfde adres op de m84/83

Als de adressen van de m84 in mm of dcc uit de cs3 is (artikelenlijst plaatje mk84 + de 4 adressen ) van de m84/m83 dan moet deze dacht ik weer aanmelden?
Re: M84 wordt niet meer gezien door CS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: M84 wordt niet meer gezien door CS3
Je moet de betreffende m84 (waar dus de gewiste seinen aan gekoppeld waren) als artikel uit het systeem halen. Daarna zal de m84 zich in principe na opnieuw opstarten gewoon weer melden (of gevonden worden met de zoek-functie)

John (VT601)
Re: M84 wordt niet meer gezien door CS3
Hallo John en Derk
Missende Mfx zoeken is voor "missende" locs. De M84 als zodanig was niet meer te zien. Toch maar weer es alles opnieuw gestart en jawel de CS3 zag de "oude" M84 weer wel.
Dus opgelost, al weet ik niet precies hoe.... :-)
Dank voor jullie respons!
Hans
Re: M84 wordt niet meer gezien door CS3
 :thumbup:

Mooi dat het is opgelost.