Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

PBModels 2023 - Koploper

Gestart door Laenderbahn027 maandag 05 december 2022, 14:06:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PBModels 2023 - Koploper
Et voila: ook bij PB Models de Koploper in 2023:


Neem aan dat deze 1:87 is?

Met vriendelijke groet,
William
Re: PBModels 2023 - Koploper
William,

Wat denk jezelf? Natuurlijk is deze in 1:87. Andere schalen zijn geen optie. Is ook te zien in de video.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Ik zag hem net voorbij komen op YouTube. Ik kijk er naar uit!
Re: PBModels 2023 - Koploper
Het is wat, doe je een aankondiging en is jouw site uit de lucht.  :(
Vanavond maar ff kijken.

Vrgr,
Wilko
Re: PBModels 2023 - Koploper
De server is door het vele verkeer overbelast geraakt.
We werken aan het probleem.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2018

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Blijkt wel hoe gewild hij is. Honderden mensen die om 14u op F5 zaten te rammen  :D
Re: PBModels 2023 - Koploper
Ik heb nog niet kunnen vinden wat de minimale boogstraal is voor deze modellen?
Re: PBModels 2023 - Koploper
De treinstellen kunnen door 360 mm
Re: PBModels 2023 - Koploper
Merci! Maar moet je dat willen  ;) ...
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Nee, natuurlijk iet...

dat is toch een lachertje !
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2018

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Ik heb mijnbestelling geplaats. 1x KLM, 1x Aegon, 1x ICMm 4.

Kan niet wachten
Re: PBModels 2023 - Koploper
Citaat van: Laenderbahn027 op maandag 05 december 2022, 15:19:09Merci! Maar moet je dat willen  ;) ...

Misschien is het voor sommigen gewoonweg de enige optie vanwege ruimtegebrek of andere moverende redenen die wij niet kunnen bedenken.

On topic maar weer:

De website van PBModels werkt bij mij helaas nog niet. Zowel mobiel als via de PC geprobeerd te benaderen. Chrome geeft een waarschuwing voor een onbeveiligde verbinding. Ik ga het later vandaag nog eens proberen.
Re: PBModels 2023 - Koploper

De site en zijn problemen.

De provider gaat de hele nacht door om de problemen op te lossen.
De site is nog niet stabiel helaas.

Ook zijn er mensen waarvan hun IP is geblokkeerd. Dat is gewoon (plat te zeggen) ***.
Maar ook daar werkt men aan. Moet morgen zeker in de loop van de dag weer helemaal in orde zijn.

Excuus voor het ongemak.

Er komen ook (logisch) veel vragen binnen.

Geef ons aub de tijd om hierop te reageren. Dat zal ook wel een paar dagen duren.

Alvast...heel....heel erg bedankt voor de belangstelling!  (y) (y)
Re: PBModels 2023 - Koploper
Ik waardeer het dat jullie zo actief zijn hier op het forum en duidelijk communiceren.  :thumbup:
Re: PBModels 2023 - Koploper
De website zou nu weer netjes moeten draaien en voor de toekomst hebben we maatregelen getroffen :)
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Site doet het inderdaad weer, maar ik vind hem wel erg traag. Dat was voorheen ook al zo, dus ik zou aan de developer van de website vragen of hij de website eens door lighthouse kan halen en naar de performance wil kijken.

Klinkt een beetje off-topic, maar het duurt gewoon erg lang voor je je winkelwagen een beetje goed gevuld hebben. Jullie maken het erg lastig met zoveel moois.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Om een beetje overzicht te houden wat er nu allemaal aan Koplopers gaat verschijnen hebben we dat hier samengevat  ;)
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Kun je trouwens als je een 4tje koopt er een wagon tussenuit halen en dan als 3tje rijden?
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2022

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Nee dat kan niet.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
 @citaat Bedoel je dan niet comfort de werkelijkheid, of het moet altijd als set rijden?

Dus bijvoorbeeld alleen kop en kont aan elkaar kan ook niet?
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2022

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Het tussenrijtuig van het 3tje is een A/B.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
En als mij dat niks uitmaakt?
Kan ik er dan gewoon een bak van tussen halen? (Was eigenlijk mijn vraag)

Of werkt het stel dan niet meer vanwege bijvoorbeeld de plaatsing van de decoders
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2022

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Je kunt er vast wel een bak tussenuit halen. Of zelfs twee bij het 4tje. Je kunt zelfs met de motorwagen alléén rijden of de stuurstand alléén op je baantje zetten en met de hand voort duwen, alles kan. Ik denk alleen dat de fabrikant het niet zo bedoeld heeft.  :D  :D
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2007

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Maar goed, of dat technisch kan moet je aan PB vragen. Kunnen wij hier niet met zekerheid weten.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Citaat van: Steem op vrijdag 09 december 2022, 15:58:57Kun je trouwens als je een 4tje koopt er een wagon tussenuit halen en dan als 3tje rijden?

Waarom zou je dit overigens willen doen? Kan je net zo goed een 3tje kopen. Een 4tje reed met serie 3/4: mBFk + mB + A + sBk en een 3tje met serie 0:  mBk + AB + sBk en serie 1/2: mBFk + AB + sBk. Zijn nogal wat verschillen.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Citaat van: Steem op vrijdag 09 december 2022, 15:58:57Kun je trouwens als je een 4tje koopt er een wagon tussenuit halen en dan als 3tje rijden?

Ik had de vraag gelezen, en zelf misschien op verschillende manieren geïnterpreteerd, dus Steem kom maar op 👍🏻😊
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Och puur ter afwisseling. Maar ik heb het gewoon opgelost door een 4tje en een 3tje te bestellen. :P
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2018

Groet, Pepijn

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Misschien dat je er dan voor de echte afwisseling het eerste koploper vijfje van kan maken  :D
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2020

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Een ICMm-3 en ICMm-4 besteld :oops:

Spannend :D


Groet,

Rob
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Ik kan niet kiezen, en heb nog teveel in bestelling staan, dus ik wacht rustig af..
Re: PBModels 2023 - Koploper
Knip/ plak van een nieuwsbrief van 12 april van PB Models:
CiteerEen korte maar duidelijke nieuwsbrief deze keer. En wel over de Wadloper DH1 modellen.

De nieuwe kappen (bodies) van de Wadloper DH1 zijn half april klaar en PB Models zal de nieuwe kappen dan per vliegtuig laten overkomen om deze zo snel mogelijk in Nederland te hebben.

Daarna gaat PB Models direct aan de slag met het klaar maken van de modellen. De onderstellen zijn al geruime tijd hier in Nederland, maar wij zullen dus de nieuwe kappen nog moeten afmonteren (ledstrip en beide cabines terugplaatsen). Dat vraagt nog een paar weken tijd.

Eind mei verwachten wij dan de eerste modellen te gaan leveren aan onze klanten.

Wij vragen u dus nog even geduld als het gaat om de Wadloper DH1 modellen.

Dit weekend komt PB Models nog met een uitgebreide nieuwsbrief over onze ICR(mh) modellen.
Daarin laten wij u graag zien wat de vorderingen zijn in dit project.

Bedankt voor uw geduld en vertrouwen.

PB Models

Re: PBModels 2023 - Koploper
Pbmodels heeft de nieuwsbrief rondgestuurd en op FB staan wat foto's van een studiemodel. Het productiemodel wordt nog nader uitgewerkt.
Zelf heb ik het IC viertje geel/blauw met baanschuivers besteld.

Het front in line-up.  1:100 - 1:87 - 1:93
Ik vind het lastig een studiemodel te vergelijken met een treinstel ernaast wat af is. Hoewel het silhouet wel kenmerkend is, ken ik het niet goed genoeg. Op het perron staand, zie je het front niet onder de juiste hoek. ;) Wat vinden jullie ervan?

LIMA-PBmodels-MärklinTRIX.jpeg
bron: PBModels
Re: PBModels 2023 - Koploper
Inderdaad heel lastig iets over te zeggen. De PBModels/1:87 zie je hier recht van voren, de Marklin/Trix en de Lima zie je schuin. Dat vertekend al. Dus deze foto vertekend al flink...
Als ze het netjes hadden gedaan dan hadden ze drie foto's recht van voren naast elkaar gezet.

Koen
Re: PBModels 2023 - Koploper
Ik vind het front van de Märklin eigenlijk nog het beste van de drie als de koppeling zou zakken.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Het is sowieso een vergelijking waar je niet veel mee kan. Alle drie de modellen zijn in een andere tijd ontwikkeld. De Lima links is volgens mij rond 198x/199x ontwikkeld. Dat model is dus 30 jaar oud. De Matrix is ook al uit 2006 oid en dus ook al ruim 15 jaar oud. En los daarvan, je zet een productiemodel naast een 3D print. Je moet deze foto gewoon zien als een eerste stap in het productieproces die PB Models met ons wil delen. Behalve een klein beetje vorm kun je er niet veel uithalen.

Maar goed, bovenstaande gezegd hebbende dan toch mijn mening voor zover die dus van belang is.
Op basis van de foto lijkt de kop in zijn algemeenheid qua vorm goed gelukt. Ik denk dat daarvoor ook de 3D print was bedoeld. Wat nu nog niet klopt voor mijn gevoel zijn de frontseinen en roosters. De roosters lijken van vooraf gezien als ik wat koppen van een Koploper bekijk wat breed en laag. Daarnaast zijn de frontseinen in werkelijkheid aan de bovenkant (redelijk?) gelijk qua breedte ten opzichte van de roosters. In de 3D print is dit niet zo. Ook lijkt het grijs van het dak net iets te hoog te zitten. Wat nu al wel bijzonder fraai is, is alles rondom de koppeling. Maar goed, zoals gezegd is het een 3D print dus ongetwijfeld zijn bij de eerste prototypes bovenstaande puntjes aangepast PB Models kennende.

Groeten,
Herman
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Je mag en kan er wat vinden als PB het definitieve model lanceert op de markt.
Nu is het alleen maar met meningen en zg foutjes roeptoeteren, terwijl sintniklaas nog ver weg is.

Groetjes, Jan
Re: PBModels 2023 - Koploper
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
PB publiceert juist zo'n vroege studie in de hoop dat mensen er hun mening over "roeptoeteren" lijkt me. Op die manier kunnen mogelijke fouten worden ontdekt en tijdig gecorrigeerd.
Of Sinterklaas via dit medium ook bereikt wordt, en zelfs of die er al iets van vindt, durf ik niet te zeggen ;)
Re: PBModels 2023 - Koploper
Inderdaad, dit is een methode om inderdaad feedback uit de markt op te halen en om de banden met hun potentiële kopers warm te houden. PB leest hier ook mee en reageert af en toe hier. Ik kijk ook uit naar hun modellen. Het zou fijn zijn als ze een grove planning zouden presenteren, hoewel ik me kan voorstellen dat daar ook weer risico's van teleurstelling aan verbonden zitten wanneer bepaalde deadlines niet gehaald worden.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Het is alweer een tijdje stil rondom de ontwikkelingen van de PB Models Koplopers.. Iemand misschien nog wat nieuws gehoord?
Oftewel hoeveel ruimte moet ik reserveren onder de kerstboom?  ;) :D
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2007

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Kerst 2024 denk ik zo.  :)
Re: PBModels 2023 - Koploper
Ik zag gisteren in Houten een voorproefje staan van dit model, als ik goed gekeken heb zonder motor nog. Een eerste blik maakt mij erg enthousiast over dit model.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2016

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Heeft iemand een foto van die superieure PB-Models KLM Koploper?
En wat verwachten we van de PB-Models Koploper na 20 of 30 jaar gebruik op de eigen modelbaan?
Re: PBModels 2023 - Koploper
Citaat van: ns1200 op zondag 17 maart 2024, 21:34:40En wat verwachten we van de PB-Models Koploper na 20 of 30 jaar gebruik op de eigen modelbaan?
Dan zou je een glazen bol moeten kopen ;)
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
Wordt dit dan de versie met die grote donkerblauwe stip op z'n neus :help:
Re: PBModels 2023 - Koploper
Nee, niet alleen de stip er komt ook een setje deuren bij met het witte logo zodat je zelf kan kiezen.
Re: PBModels 2023 - Koploper
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: PBModels 2023 - Koploper
ah, gelukkig maar ;) .