Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Digitaal lok instellen en analoog rijden - hulp gevraagd bij instellen

Gestart door AnalogDriver donderdag 17 april 2008, 21:41:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitaal lok instellen en analoog rijden - hulp gevraagd bij instellen
Ik heb een prachtige BR03 gekocht, vanwegen de uitvoering, donkere wielen etc.
Is wel een digitale. Nog met een andere decoder er in ook dan er af fabriek in zit.
Maar ik rij enkel analoog. Lok rijft zonder omzetten dipswitches direct.


Nu ben ik de verkoper vergeten te vragen om even de rookgenerator funktie aan te schakelen. Volgens mij staat de optrek/rem vertraging wel aan.
Ik heb een rookgenerator geplaatst, beetje vloeistof er in, maar werkt niet.


Vraagje: werkt de rookgenerator dan ook wel op volle stroom? Of is de werking minder bij analoog rijden met een dergelijke decorder er tussen? Zo ja, dan moet ik ik maar aan het solderen om rechtstreeks de rijstroom op de rookgenerator te zetten.


Nog een vraagje: kan bij zo'n decoder (zie gegevens onder) de rookfunctie permanent aangezet worden? Of moet dat elke keer bij inschakelen lok?

Zo ja: Is er iemand in of omg. Amsterdam die digitaal rijdt en met mij de functiestanden kan en wil controleren/aanzetten??

Groet,
AnalogDriver


Gegevens:

Märklin HO 29830 BR 03 DB
Betriebsnummer: 03 184

mit Dekoderaus 37955, kein Sound, keine Fahrwerksbeleuchtung

Eingestellte Adresse:   03
Funktionen:   

F0 = Spitzenbeleuchtung vorne/hinten    Ein/Aus
F1 = Rauchgenerator                               Ein/Aus
F4 = Anfahr-/Bremsverzögerung              Ein/Aus

Re: Digitaal lok instellen en analoog rijden - hulp gevraagd bij instellen
Hallo AnalogDriver,

Citaat van: AnalogDriver op donderdag 17 april 2008, 21:41:38
Nog een vraagje: kan bij zo'n decoder (zie gegevens onder) de rookfunctie permanent aangezet worden? Of moet dat elke keer bij inschakelen lok?

Of het bij deze specifieke decoder kan durf ik niet te zeggen. Kijk ik echter bijvoorbeeld naar een ESU LokSound MFX dan heb ik met de LokProgrammer de mogelijkheid de actieve analoge output van de decoder in te stellen :idea: Heb geen recente ervaring met analoog rijden maar dit lijkt me een permanente setting 8)

CiteerZo ja: Is er iemand in of omg. Amsterdam die digitaal rijdt en met mij de functiestanden kan en wil controleren/aanzetten??

Woon in Harmelen ('bout half an hour from A'dam) en heb een ESU LokProgrammer :) Mocht je het leuk vinden om jouw decoder te komen testen dan ben je welkom, stuur me even een PB 8)

Hoe dan ook veel plezier met deze nieuwe aanwinst en succes met roken ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf