Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Kof II

Gestart door Charlemagne woensdag 30 november 2022, 16:22:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kof II
Lid sinds: 2021

offline
Kof II
Heb sinds kort een Kof II op de baan voor het broodnodige rangeerwerk. Pas na heel lang zoeken gevonden, want het schijnt een verzamelaarsobject te zijn en dus(?) overal uitverkocht. Het werd de Deense (DSB) versie. Die ben ik van plan t.z.t. om te toveren tot een Y2400 van de SNCF. Helemaal precies kan het niet worden, maar met de juiste kleurstelling en een beetje verbeeldingskracht kom je een end. Klusje voor de winteravond.

Karel
Re: Kof II
Lid sinds: 2010

offline
Re: Kof II
Hum... dan heb je wel heel veel verbeeldingskracht nodig... Dan kan je beter kijken naar Ree Models Locotractors zoals de SNCF Y-2100. Een Köf III was mogelijk iets passender geweest. Je kan nog zoeken naar een alternatief voordat je de boel gaat omkatten :)
Re: Kof II
Lid sinds: 2021

offline
Re: Kof II
 @citaat dank voor je commentaar en suggestie, Ronald. Ben benieuwd of er van Ree ook 3-rail versies zijn, en digitaal. Zal zeker checken. Ben al klant bij Jura. Het prachtige aan de Marklin Kof vind ik de telexkoppelingen, die in mijn geval perfect werken en het mooie (na)dieselgeluidje.
Karel
Re: Kof II
Lid sinds: 2010

offline
Re: Kof II
 @citaat Volgens mij heeft Ree-models ook 3rail uitvoeringen. Al weet ik niet de exacte beschikbaarheid van dat soort modellen. Ik kan mij voorstellen dat de telexkoppelingen bij een rangeerlokje erg leuk zijn  :)
Re: Kof II
Lid sinds: 2021

offline
Re: Kof II
Voor de puristen is dit vloeken in de kerk, maar ik vind mijn Kofje zo toch beter op mijn Franse baan passen. Een zwarte Duitse uitvoering had misschien nog gekund, maar de Deense DSB versie detoneerde volledig. Er moeten nog wat details worden bijgewerkt, maar hij puft en köft al aardig over de baan.
Coeuf
Lid sinds: 2021

offline
Coeuf
Heb het locje bijgewerkt, van Köff II naar Coeuf I. Een cadeautje voor de SNCF.
Karel