Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin 39840 welke rijtuigen?

Gestart door Eendenreetx dinsdag 29 november 2022, 13:24:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 39840 welke rijtuigen?
Ik wil gaan voor de marklin 39840 loc br 182
Deze heeft standaard dubbeldekkers als rijtuigen, op sommige foto's zie ik echter ook normale rijtuigen. Iemand een idee welke nummers dit zijn?

Ik heb namelijk een iets ouder station. Als daar dubbeldekkers staan, vind ik dat een beetje raar uit zien.
Re: Marklin 39840 welke rijtuigen?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Marklin 39840 welke rijtuigen?
Oh maar moderne treinen stoppen ook aan oudere stations hoor. Zou wat zijn als die alleen aan moderne stations mochten stoppen. Dan zijn er hele lijnen waar nooit gestopt wordt. Beetje vervelend voor de passagiers.
Geintje natuurlijk. Maar gewoon die dubbeldekkers er achter hangen zou ik zeggen of anders de Eurofima rijtuigen in hedendaagse kleurstelling.
Re: Marklin 39840 welke rijtuigen?
De BR182 is in eerste plaats een goederenlok. Deze 25 exemplaren voor de DB AG kwamen in de plaats van de laatste leveringen van de BR 152 omdat de BR 152 geen toelating kreeg voor Oostenrijk, en de BR 182 is dezelfde lok als de oostenrijkse 1016/1116.

De DB AG variant is gedeeltelijk verder verworden tot trekker van de dubbeldekkers zoals in je plaatje.

IC materieel kan ook achter een BR 182, maar die dat doen zijn vaak in handen van privaten/externen bijvoorbeeld MRCE voor IC rijtuigen of PKP voor Berlin-Warschau express.

Groeten,
Jelmer
Re: Marklin 39840 welke rijtuigen?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 39840 welke rijtuigen?
Kijk anders >>>hier<<< eens.
Re: Marklin 39840 welke rijtuigen?
Een wat ouder station? De BR 182 dateert van 2001 als het goed heb opgezocht. Best modern.
Het is precies zoals Henk al zei: treinen trekken zich niet zoveel aan van de ouderdom van het station. Belangrijker is het rollend materieel een beetje goed uitzoeken. En als de 182ers veel voor dubbeldekkers staan, is dat een of de (?) goede keuze.

Groet,

Peter