Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Waarschuwing GFP3-1

Gestart door Nico Trommelen woensdag 23 november 2022, 15:43:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarschuwing GFP3-1
Nico Trommelen
gast

Waarschuwing GFP3-1
uit het niets kreeg ik een waarschuwing GFP3-1 Kanaal nr 1 is een overbelasting opgetreden.
Nu ben ik al een maand bezig en niemand kan mij helpen.
Is er iemand die mij kan helpen?
Re: Waarschuwing GFP3-1
Je zal ergens kortsluiting maken. Het handigst is om stukken baan uit te sluiten. Je kan van groot naar klein of vice versa.
Re: Waarschuwing GFP3-1
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Waarschuwing GFP3-1
Hoi Nico,

Kan je alle treinen eraf halen dan wel in ieder geval van de rails af?
Wel eerst altijd de centrale op stop zetten, zowel met plaatsing als eraf halen.
Kijk dan naar de centrale of de sluiting verdwenen is of de melding ervan.
Mocht er dan nog steeds sluiting in zitten, dan zou ik naar de aansluitingen gaan kijken.

Is de melding er nog dan ben je nog niet van de sluiting af?
Koppel dan eens je centrale los van de rails, dit liever helemaal spanningsloos.
Dit om een eventuele interne sluiting uit te sluiten.

Als je dan zonder baan eraan opstart en je centrale heeft geen sluiting/melding meer, dan zou ik het in de aansluitingen zoeken.
Heb je een ringleiding, en kan je die in delen opsplitsen, zo kun je deel voor deel testen, en zo in de richting van de sluiting werken.
Want elk deel wat geen sluiting veroorzaakt koppel je weer aan, en dan hou je een gedeelte over waar het zit.

Wacht ook nooit zo lang om een vraag te stellen als je er meezit, vaak kan je dan zelf eerder terug naar wat er gewijzigd, en mogelijk fout aangesloten kan zitten.

M.v.g.

Hans V200.0