Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wie weet meer over deze set?

Gestart door Rutger zaterdag 12 november 2022, 20:29:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie weet meer over deze set?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Wie weet meer over deze set?
Een collega kwam met deze set aanzetten. Er staat geen merknaam op en ik kan er online ook erg weinig over vinden. Alleen op de rails (met kartonnen dwarsliggers) staat Fleischmann en op de trafo staat BUB, maar verder staan er geen logo's of merknamen onderop de loc of de wagens.

De loc is een zesassige V200 en hij rijdt zowaar nog.

Wie weet misschien wat meer over deze set?
Re: Wie weet meer over deze set?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Re: Wie weet meer over deze set?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Bedankt voor het speurwerk! BUB blijkt het niet te zijn, maar die site bracht me wel op het goede spoor: Het is een Grötsch.
Grötsch V200 (iets onder halverwege de pagina).

Blijkbaar is dit type locomotief nog zeldzaam ook. :D
Ik heb alleen geen idee of er verzamelaars geïnteresseerd zijn in zoiets. Zeldzaam en waardevol zijn immers 2 totaal verschillende dingen. :P ;)
Re: Wie weet meer over deze set?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Citaat van: Rutger op zaterdag 12 november 2022, 20:29:07De loc is een zesassige V200 en hij rijdt zowaar nog.
Wel een rare zesasser zeg.  :D
Re: Wie weet meer over deze set?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Die lok is niet meer origineel.
Re: Wie weet meer over deze set?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Wat bedoel je daar precies mee? Hij lijkt het zelfde als op het plaatje op die site. Verder ziet hij er ook niet uit of er mee gerommeld is.
Re: Wie weet meer over deze set?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Die loc is gewoon 100% origineel, niks mis mee! En nog in een uniek mooie staat ook, net als de wagons :thumbup:.
Nu nog die ene verzamelaar vinden, of gewoon lekker zelf in een vitrine zetten ;).
Grötsch... nog nooit van gehoord, erg leuk!
Re: Wie weet meer over deze set?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
En daar moet ik Hanzi bijvallen. Deze set is nog bijna in nieuwstaat en met originele verpakking, alhoewel die niet meer zo fris is.
Je zegt dat een collega er mee kwam aanzetten. Is het de bedoeling deze set te verkopen of zelf te houden? In geval van verkopen zou het de mogelijkheid zijn om deze op een Duitse of Internationale veilingsite aan te bieden. Ebay Duitsland bijvoorbeeld of Catawiki. Zou er in eerste instantie wel een door jou, of je collega, te bepalen minimumbedrag aanhangen. Dan kun je zien of er überhaupt belangstelling voor is zonder de set tegen een belachelijk lage prijs af te moeten geven.

Denk dat deze set toch in ieder geval een veel hogere waarde heeft dan die belachelijke nostalgie set van Märklin.
Re: Wie weet meer over deze set?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Het plan was uiteindelijk wel om deze te verkopen inderdaad. In de vitrine is al geen ruimte meer. :D
Ik zat zelf aan Ebay Duitsland te denken, maar ik heb geen idee wat voor prijs ik er aan zou moeten hangen. Misschien "bieden vanaf € 100,-" en dan maar kijken waar het schip strandt. Lager inzetten kan altijd nog. :)
De staat is erg goed voor z'n leeftijd, maar ik gok dat de verzamelaarsmarkt voor dit spulk vrij klein is.
Re: Wie weet meer over deze set?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Op eBay zijn alleen enkele halve spoorwegovergang in schaal O te vinden van het merk "Grötsch". Aangeboden vanaf Ierland. Ik kon geen verkochte items vinden.

Mvg
Marcel
Re: Wie weet meer over deze set?
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
CiteerIk zat zelf aan Ebay Duitsland te denken, maar ik heb geen idee wat voor prijs ik er aan zou moeten hangen. Misschien "bieden vanaf € 100,-" en dan maar kijken waar het schip strandt. Lager inzetten kan altijd nog. :)
De staat is erg goed voor z'n leeftijd, maar ik gok dat de verzamelaarsmarkt voor dit spulk vrij klein is.

Denk dat je geen idee hebt wat voor een verzamelgekken er in Dld rond lopen. In ieder geval meer dan je denkt. Om de veiling aantrekkelijk te maken zou ik gewoon beginnen vanaf 1,-€. Maar een minimum verkoop bedrag ingeven. Dat geeft jouw de vrijheid om na afloop van de veiling, wanneer het minimum bedrag niet geboden is, te beslissen of je de set alsnog voor het hoogst geboden bedrag verkoopt of helemaal niet en een nieuwe veiling start.
Re: Wie weet meer over deze set?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Citaat van: Rutger op donderdag 17 november 2022, 00:11:56Wat bedoel je daar precies mee? Hij lijkt het zelfde als op het plaatje op die site. Verder ziet hij er ook niet uit of er mee gerommeld is.

Vreemd eerder vond ik die zesassige V200 niet, maar nu wel.
Toch blijf ik het raar vinden, om een model uit de vroege jaren te zien, met een lok die er als pas geverfd uitziet.
Er zijn uitzonderingen die er zo uit zien als op de foto, maar dan ook een echte uitzondering want de meesten die ik nog tegenkom ook al is dat niet vaak, zien er bijna nooit zo uit.
Vaak heeft het model dan ook een andere kleur, daar de oudere verf soms niet eens meer gebruikt mag worden.
Re: Wie weet meer over deze set?
Het is bedrukt blik. Daar valt niks aan te verven. Ik heb hier ook nog wel wat blikken modellen die er goed uitzien. Mijn theorie? Niet iedereen raakte 'begeistert' na het krijgen van een elektrische trein. Nogal wat van het spul is na een paar weken in de kast verdwenen.

Het kan wel een samengestelde 'set' zijn. Grötsch had vergelijkbare rails als Fleischmann en een soortgelijk trafootje, maar dan stond er wel Grötsch op. Maar goed, voor de modellen in deze staat zullen best liefhebbers zijn.
Re: Wie weet meer over deze set?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Wie weet meer over deze set?
Waarschijnlijk is er gewoon heel weinig mee gespeeld en is 'ie vervolgens op zolder beland. :)