Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.

Gestart door Graddy maandag 14 november 2022, 21:16:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Vanmiddag met zijn tweeen aan het knutselen geweest aan de baan. De draadjes komen er al mooi bij te zitten. Maar wat vanmiddag al niet lukte. Vanavond maar eens alleen weer proberen. De Uhlenbrock 63410 aansluiten. Volgens het boekje het art. nummer ingedrukt en een 1 en dan enter en dan krijg ik een vraagteken en kom ik niet verder. Voordat ik De boel door het toilet heen spoel vraag ik het hier maar wat ik fout doe.
Ik heb hem aangesloten op een intellibox Basic en via een Marklin 32va trafo. En de boel gaat straks draaien via koploper. Bruin en rood aangesloten op de wisselspanning 15 V en de gele van de wissel ernaast op de 15 V en de 2 blauwen op de 1 en 2 ingangen. Wat doe ik verkeerd. Ik wil het heel graag morgen weten want dan ik op scheppen op mijn club  Hihihi EN trakteer ik op koeken daar. Alvast bedankt voor de hulp
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Begrijp ik goed dat je Märklin wissels probeert aan te sturen met deze decoder?  Het is een schakelmodule, en niet een wisseldecoder.  Hij kan het wel, maar dan moet je de pulsduur kort zetten (300ms of zo).  In je Intellibox zit een speciaal programmeermenu blijkbaar, waar je dus het artikelnummer als eerste in moet vullen (63410).

Zie https://www.manualslib.de/manual/496347/Uhlenbrock-Elektronik-63-410.html?page=3#manual
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Citaat van: ErikW op woensdag 16 november 2022, 13:58:16Het is een schakelmodule, en niet een wisseldecoder.  Hij kan het wel, maar dan moet je de pulsduur kort zetten (300ms of zo).


Graddy kan beter hier kijken: KLIK
Hoofdstuk 5: LNCV1 = AAAA1 waarbij AAAA het adres is, dit configureert wisselparen met een vaste pulsduur.
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Graddy heeft overal gekeken en met hem de technische mannen van de club. Mijn laptop was ondertussen al gesneuveld. Op een andere laptop werd mijn IB basic niet gezien. De 63410 werkte niet.
Ik schaf mij andere decoders aan. Al met al een dure hobby zo. Ik wil best ergens heen rijden om uitleg en hulp te krijgen. Mijn laptop is zaterdag weer klaar. Weer 150 euro. Maar mijn humeur blijft goed
Groeten
Graddy
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Da's jammer Graddy want die dingen zijn en werken perfect. Je kunt een mix van toepassingen (wissels, seinen, verlichting, etc.) schakelen op één decoder die je bovendien over LocoNet kunt aansturen.
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Wat ik wil weten is moet je de decoders aan mekaar gekoppeld programmeren zodat hetzelfde krijgen van 1 tot 80 over 4 decoders
Of individueel 1 dan 2 dan 3 dan 4 en verder.
Mvg François
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Van de decoder die je wilt programmeren druk je het programmeerknopje in en voorts zend je het adres. Het doet er niet toe of ze allemaal aan elkaar zitten.
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
François

Misschien ten overvloede,

Het adres moet wel bekent zijn, indien in het ongewisse dan adviseer ik het volgende:

Loconet programmeer aan, IB2 werk ik mee
Artikelnummer 63410 enter
module adres  65535 enter, zorg voor één aansluiting van een module omdat dit het algemene adres is.

programmeer aan, vervolgens lezen activeren, het adres wordt gepresenteerd.

Groet Piet Bakker.

Ps. er wordt gesproken over een programmeerkopje, de module heeft geen programmeer knopje.
 
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Je hebt gelijk Piet, ik zat verkeerd met het programmeerknopje.
Re: Schakelmodule 63410 aansluitingsproblemen.
Ben,

Blijf reageren en adviseren, dat wordt op prijs gesteld. De digitale techniek die onze hobby zo interessant maakt, maar ook complex, zorgt voor afleiding en vermaak.... als het werkt.

Groet Piet.