Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

booster met marklin 60657

Gestart door siepko zaterdag 12 november 2022, 10:24:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
booster met marklin 60657
Lid sinds: 2022

offline
booster met marklin 60657
ik heb een vraag welke booster kan ik gebruiken met marklin 60657

ik heb standaard 36 va bij omdat ik een grote baan heeft ben ik bang dat dit te weinig is

Mvg siepko

Re: booster met marklin 60657
Het simpelste antwoord is: geen.

Het mobile station is niet bedoeld om meer dan een boosterkring aan te sturen.

De grootte van je baan doet er weinig toe. Het gaat erom hoeveel treinen er tegelijk rijden. Met een MS1 of 2 zullen dat er niet snel meer dan een handvol zijn.

Je meeste 'winst' zit hem in het separaat voeden van je (wissel- en sein-) decoders. Die hebben digitaal signaal nodig voor het schakelen maar kunnen voor de voeding en de stroompuls goed uit de voeten met gewone gelijkstroom uit een geschakelde voeding.

Groet,


Peter
Re: booster met marklin 60657
Hoi Siepko,
Helaas levert Tams geen booster-link meer.
op hun site geven ze al een paar jaar aan dat er een nieuwe versie aankomt.
Ik gebruik 2 standaard boosters met 2 boosterlinks. (met zo`n 20 loks op de baan)
Dat is een prijsgunstige oplossing. De beperking zit erin wanneer je wilt automatiseren.
Terug melding e.d. werkt niet bij een MS2.
Als je dat wilt moet je toch naar een andere centrale.
Een mogelijkheid om meer vermogen voor de loks te krijgen is zoals al werd aangegeven je seinen en wissels los te koppelen van de MS.
Daarvoor kun je wel een standaardbooster gebruiken. Kan ook voor de loks maar dan heb je geen terugmelding meer van de lok.
groet digibert
 
Re: booster met marklin 60657
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: booster met marklin 60657
Je hebt ook de mogelijkheid om een oude Delta control of ander Delta kastje als booster te gebruiken. Denk er dan wel aan om op de boosterovergangen Wippe aan te brengen zodat de sleper niet beide stroomkringen in één keer kan raken. dit omdat het signaal uit het Delta ding vertraagd (een paar milliseconde) is tov de centrale en dat kan kortsluiting veroorzaken.