Een aantal vakanties hebben we doorgebracht in St. Martin bei Lofer, wat ik (onder meer) als uitvalsbasis gebruikt had om richting Saalfelden te rijden en daar foto's te maken. Dat was het geval in
2014,
2016 en
2020. Elke keer weer bleken er zaken veranderd te zijn, dus aangezien we dit jaar ook in de buurt waren toch ook weer even bij het station wezen kijken.
1. Aan de zuidkant van het station ligt een overweg in de Zellerstrasse. Op het moment dat ik de auto geparkeerd had was deze net aan het sluiten.
2. En dat kwam door deze Talent.
3.
4. En na het openen, ging de overweg vrijwel gelijk weer dicht.
5. Ditmaal voor een andere Talent, die vanaf het rangeerterrein aan kwam zetten. Een stukje doorreed en kop maakte om op spoor 1 bij het station neergezet te worden. Zo te zien een splinternieuwe, maar oordeel zelf even over de serie die ik ervan gemaakt heb.
6.
7.
8.
9.
`\
10.
11. Op foto 1 is aan het einde van het meest rechtse spoor te zien dat daar een goederenwagon staat. Dat bleek een combinatie te zijn van een Hiirrs.
12. Normaal zie je die niet open, dus dat is best eens leuk om te zien. Uiteraard is ook deze wagon niet ontkomen aan de grafitti-spuiters....
13. Een beetje meer gezien op de kopse kant. Thuis bij het verwerken van de foto's bleek ....
13a. .... dit.... (even dat stukje detail naar voren gehaald). Ik was mijn handen in onschuld
14. Nog even een foto van de informatie op de zijkant. Niet alles, want er stond heel dapper een auto in de weg. Let op bij het wiel op de remblokken die er liggen.
15. En nog vier sfeerbeelden staand op de overweg in de richting van het station.
16.
17.
18.
19. En omgedraaid in de richting van Zell am See. Let op de snelheidsborden in de bovenleiding.
20. Doorgereden naar de plek achter het station waar de draaischijf gezeten heeft (waarvan in één van de vorige verslagen al vermeld dat deze verwijderd was).
21. De sporen die van die plek naar de lokloods liepen liggen er nog ....
22. .... maar de lokloods zelf is helemaal weg.
23. En ook de tankplaat, die naast de lokloods stond is verwijderd. Ofwel: best een kaalslag.
24. Er staat nog wel een kist met isolatoren voor de bovenleiding.
25. Het opstelterrein in de richting van Sint Johann in Tirol (met uiteraard de tussenliggende stations).
26. Een hele verzameling onderlossers met de tekst "Wir bauen für sie".
27. Aan de andere kant van het station, de noordwestelijke kant, is een overweg in de Heizhausstrasse. Naast de overweg staat dit gebouw met daaraan gemonteerd een reserve slagboom.
28. Bij de overweg takt een spoor af naar een afgraving (niet op de foto's) waar in de verte juist vijf onderlossers door het rode lokje tegen de daar al staande wagons geplaatst werden.
29. In dat spoor zit een onbewaakte overweg waar een weg naartoe loopt. Dus ben ik daar op mijn gemak naartoe gewandeld.
30. Langs het hoofdspoor loopt een kort doodlopend spoortje. Wat hier het nut van is, weet ik echter niet.
31. Dit doodlopend spoortje takt weer aan op het spoor naar de afgraving.
32. Dat ingezoomd.
33. Op één van de bovenleidingsmasten zit een schakelaar, waar je zomaar bij kan. Er zit wel een bordje in de buurt waarop staat dat deze niet door onbevoegd personeel bediend mag worden.
34. In de mast zelf is dan dit bord zichtbaar, wat vertelt dat eeen en ander is ingeschakeld.
35. Staand op de overweg, kijkend in de richting van Sint Johann in Tirol ....
36. .... en dat ingezoomd, waarbij te zien is, dat het rechterspoor niet bepaald recht verloopt.