Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus

Gestart door 3rail maandag 14 april 2008, 22:15:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke NS1100 heeft u in uw bezit
NS 1101 turkoise (SEWH 800)  

14 (2.2%)

NS 1101 blauw  (M 3013/SEH 800)

70 (11.2%)

NS 1139 geel/grijs (M 3324)

148 (23.7%)

NS 1135 (M3327-1)

87 (13.9%)

NS 1126 Lombardijen

10 (1.6%)

NS 1143 geel/grijs

16 (2.6%)

NS 1144 geel/grijs (M37241)

77 (12.3%)

NS 1108 blauw (M3327-2)

18 (2.9%)

Roco blauw

44 (7.0%)

Roco geel/grijs

43 (6.9%)

NS 1117 blauw (M3424)

53 (8.5%)

Roco turquoise

27 (4.3%)

Rivarossi 1111 blauw

10 (1.6%)

Rivarossi 1113 geel/grijs

8 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 192

Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Bedankt Henk,

Weet jij ook of er verpakkingen hebben bestaan met "seh 800" op het witte stickertje?

Deze zijn op ebay.de in omloop en ik kan moeilijk het verschil ontdekken tussen replica's en orgineel.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Jawel.
Sterker, kijk maar eens goed.



Twee stickertjes, en het zou zo maar kunnen dat er op het onderste stickertje SEH800 staat.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
ik vind de 1100 locs met motorkap het mooist.....
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
In de grote mensenwereld noemen we dat een Botsneus.

Grt, Ronald.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: h0ogovens op maandag 19 september 2011, 17:12:10
:mrgreen:  1100 TEE  :mrgreen:

&

Part II

Het lijkt een beetje op de TEE Bavaria-set van M*, de 1100 in de positie van Re 4/4 I  :D
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
ja dat bedoelde ik idd. was het juiste woord efkes kwiet!

Citaat van: Ronald69 op zaterdag 01 oktober 2011, 11:12:02
In de grote mensenwereld noemen we dat een Botsneus.

Grt, Ronald.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
1135 blauw delta en 1139 geel/grijs analoog
(+ 4x 4049)
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Marklin 1101, 1135, 1139, 1144
Roco 1103, 1113, 1114, 1145, 1154,1160
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Van de 1100-serie slechts 3 rijvaardige loc's:


<links de 1144 van Märklin, de 1150 (m) en de 1110 (r) zijn Roco-machines>

Ze staan hier opgelijnd voor de locwerkplaats. De niet rijvaardige 1100 -ook een Roco- staat buiten beeld.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citeercitaat trein47;Weet jij ook of er verpakkingen hebben bestaan met "seh 800" op het witte stickertje?

Hoi,

In onze Wiki vind je de nodige info;
http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=modellen:marklin:maerklin_3013

Jos
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: Gerard op zaterdag 08 oktober 2011, 00:02:43
Van de 1100-serie slechts 3 rijvaardige loc's:


<links de 1144 van Märklin, de 1150 (m) en de 1110 (r) zijn Roco-machines>

Ze staan hier opgelijnd voor de locwerkplaats. De niet rijvaardige 1100 -ook een Roco- staat buiten beeld.

de 2 rechtse zijn zeker net uit een revisie, missen nog wat onsderdeeltjes :D mooie verzameling  (vooral die turqooise!)

gr
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Je hebt het goed gezien, de losse onderdelen ontbreken nog. Ze zijn voor de foto even uit hun dozen gehaald en na de foto-sessie weer in de dozen teruggegaan.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Zeg Gerard,

Zit de kap van de 1110 er wel goed op? Lijkt wel of die er  bovenuitsteekt.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Ik heb de loc er even bijgehaald, maar ik kan de kap niet lager krijgen. Ik laat het maar even zo.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
De buffers zitten aan het draaistel, daar kan het door komen denk ik

gr
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: mathijs-spoor3 op zaterdag 29 oktober 2011, 13:46:30
De buffers zitten aan het draaistel, daar kan het door komen denk ik

gr
Dan had de turkooise dat ook gehad lijkt me, maar daar zit de kap wel goed. De mijne is ook "verhoogd" nadat ik een keer de kap gelicht had vanwege een storing. Ik heb het niet meer goed gekregen. Dus als iemand suggesties heeft...
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
mischien roco mailen?

gr
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Vermoedelijk de lichtprintjes, hierdoor kan de kap niet goed op het onderstel geklikt worden. Er zit in iedergeval iets niet goed.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 29 oktober 2011, 16:26:03
Dan had de turkooise dat ook gehad lijkt me, maar daar zit de kap wel goed. De mijne is ook "verhoogd" nadat ik een keer de kap gelicht had vanwege een storing. Ik heb het niet meer goed gekregen. Dus als iemand suggesties heeft...
Dan hou ik me ook aanbevolen, want in mijn 1150 is ook een extra functie ingebouwd waarvoor de kap gelicht moest worden.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Kap verkeerd om? Dan wil een roco ook welleens niet goed sluiten... Gewoon even openhalen en nakijken, kleine moeite en je vind vast wel uit wat klemt. Ik denk iets met een lichtplaatje.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Grappig, naar aanleiding van dit draadje bedacht ik dat ik nog een turkooise 1100 had met hetzelfde probleem. Ging het op mijn gemak eens uitzoeken met de bedoeling het resultaat hier te melden. Was zo gebeurd. Inderdaad, kap eraf, andersom erop, en de kap stond weer recht. De kap is nu nog steeds manipuleerbaar en scheef te zetten, maar hij kan in ieder geval recht. Ik heb het idee dat het onbedoelde kantelpunt de nogal dik uitgevallen stekker van de toenmalige ESU-decoder is.

Hetgeen niet wil zeggen dat dit voor iedereen de oplossing is. Je kunt in ieder geval gemakkelijk zien hoe de kap erop hoort. Aan één kant van de print zit een veertje voor eventuele stroomafname via de pantograven. De pantograven zijn verbonden met een messing strip in de kap en die heeft aan één kant een groter vierkant oppervlak. Daar moet het veertje tegenaan.

Van anderen heb ik weleens begrepen dat die het bovenste stuk van de glasinzet hebben verwijderd, zodat alleen het stuk rond de patrijspoorten over was. Dat bovenste stuk dient alleen om de glasinzet op zijn plek te kunnen klemmen en het model kan zonder als de overgebleven glasinzetten rond de patrijspoorten worden vastgezet met een druppie lijm. Op die manier is er meer ruimte voor de decoderbedrading en is de kans kleiner dat de bedrading klem komt te zitten.
Re:Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Ook daar zal ik rekening mee moeten houden. Bedankt voor deze aanvulling.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Teller staat nu op 6 stuks.

1x NS 1101 (Riva)
1x NS 1103 (Roco)
1x NS 1116 (Riva)
2x NS 1135 (1 moet ik eens omnummeren, Marklin)
1x NS 1145 (Roco)

Groet,

Ronald
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Deze heeft niemand, alléén ik. :D



Gr, Ben.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Hoe komt datte = dat een speciaal model of zo?
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Klopt. Een omgespoten 1145. :)

Gr, Ben.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Schoon gedaan  :thumbup: :thumbup:
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Het TEE schild: De kers op de taart :important: :)
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 31 mei 2012, 18:40:09
Schoon gedaan  :thumbup: :thumbup:

Niet zelf gedaan hoor. ;)

Citaat van: nobody op donderdag 31 mei 2012, 18:57:13
Het TEE schild: De kers op de taart :important: :)

Zo vals als wat.  :D :thumbup:

Gr, ben.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: Spoorman op donderdag 31 mei 2012, 18:20:36
Klopt. Een omgespoten 1145. :)

Gr, Ben.
Heey, nòg een 1145? Dat grijsgele exemplaar met botsneus van Roco heeft toch ook nr. 1145 - kennelijk is er ook nog een blauwe 1145 van Roco? (edit: Wijbe is me voor en toch weer niet, want mijn post wordt eerder geplaatst - apart...)

Zelf heb ik de blauwe 1134 van Roco (uit de recente DC startset met Plan D's, AC gemaakt door een onderstelswitch met een 1113) en de grijsgele 1113, ook van Roco. Beide trekken afwisselend de Bad Harzburg-express: 1100 + Stalen D (een "licht"berlijnsblauwe van Artitec) + B + A + B + B + B (allen blauwe gevignetteerde Plan D's met verschillende nummers van Roco). Eindelijk is de stam compleet zoals ik 'm wil. Na lang zoeken vond ik twee jaar geleden de blauwe 1100 met vignet en nu is er ook de Stalen D. Soms zit geluk in kleine dingen  :)
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Dus de 1145 is zonder en met botsneus uitgebracht?
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: Spoorman op donderdag 31 mei 2012, 18:20:36
Klopt. Een omgespoten 1145. :)

Gr, Ben.

Hallo

Waar zie jij aan dat dit een 1145 geweest is? Heeft roco wel een blauwe 1145 gehad?

SMF
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: SMF op donderdag 31 mei 2012, 21:16:23
Citaat van: Spoorman op donderdag 31 mei 2012, 18:20:36
Klopt. Een omgespoten 1145. :)

Gr, Ben.

Hallo

Waar zie jij aan dat dit een 1145 geweest is? Heeft roco wel een blauwe 1145 gehad?

SMF

Je hebt gelijk. Heb even op de doos gekeken en die is van de 62580 en dat is inderdaad een 1145 botsneus. De spuiter heeft dus de dozen verwisseld of maar wat gepakt. Aan de binnenzijde van de kap te zien was de lok grijs dus moet het denk ik een 1113 geweest zijn, die waren recent in de dump.

De doos boeit me overigens niet, de lok bestaat niet echt. :)

Excuus voor de verwarring, ook aan Wijbe en 1200Blauw.

Gr, Ben.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: Spoorman op donderdag 31 mei 2012, 21:32:15
Excuus voor de verwarring, ook aan (...) 1200Blauw.

Gr, Ben.

Nou, dat hoeft nu ook weer niet Ben. Ik was alleen verrast dat er evt. ook een neusloze 1145 van Roco zou zijn geweest. Maar goed, als het jou geruststelt: excuses aanvaard hoor  :)
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Hallo

De spuiter heeft die doos waarschijnlijk zo van Chris gekregen, en oorspronkelijk was de lok gewoon blauw.  :wink:

SMF
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Dit is toch de 1april-1100 van een paar jaar terug?
Eerlijk gezegd vind ik deze kleurstelling best goed staan op een 1100.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: Spoorman op donderdag 31 mei 2012, 18:15:18
Deze heeft niemand, alléén ik. :D



Gr, Ben.
reed deze niet vaak van venlo naar nijmegen?
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Hoi

Dat klopt. Deze trok altijd de RAm of de plan U

SMF
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Nee joh, dit was de vaste trekkracht van de TEE Fantasia van Amsterdam naar Berlijn. En dan natuurlijk alleen op het deeltraject Amsterdam-Bad Bentheim. :D :D :D :D

Groeten!
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
De lok van Ben heeft nooit in die kleurenstelling gereden.

Dat was ooit een verzinsel om dat kleurenschema toe te passen,maar het is bij mijn weten nooit uitgevoerd in die tijd.

En het meeste ken ik hem in het donkerblauwe livrei van de NS.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Die rood/beige kleur met TEE-bord is nooit toegepast. Het was een 1-aprilgrap van een modelspoorblad.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Hallo

Ik vermoed dat wel bekend is dat deze zo nooit gereden heeft. Venlo-Nijmegen heeft geen bovenleiding..

SMF
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Citaat van: robkop op donderdag 17 april 2008, 18:40:30


Die heb ik ook nog  :mrgreen:


Daarnaast ook een GG Märklin 1100 met neus en ook een blauwe met deels gele neus. én ook nog een SEH800!
Zo kan ie wel weer.
Overigens die twee met lange neus wil ik wel digitaliseren. Er zit nu nog een relais in met een schakelprintje voor de verlichting.

Geachte heer,
Ik heb ook een WS 1113. Maar het moterstel is los.
Er zit een vreemde bevestging op het motertje. Hoe moet dat vastgezet worden?

Kunt u mij helpen?

Bij voorbaat dank.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Fred,

Ik zal eens kijken , kan een tijdje duren, sommige lok's zijn goed en ver weg geborgen. As ik eens de kans zie meld ik me wel.
Zover ik me kan herinneren is de motor / draaistel - montage / aandrijving  een beetje ongewoon, iets met een recht tandwiel op een kroonwiel relatief "goedkoop" uitgevoerd.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
"Geachte heer," amaai is dat voor nen directeur bedoelt?
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Ik heb hier 12 (verschillende) 1100-tjes staan, allemaal Roco en Marklin.
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
12 heb ik er dan niet, maar wel eentje. De 1139. Had hem van iemand overgekocht en hij had daar jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren stilgestaan in de vitrine. Liep dus voor geen meter. Van binnen mooi schoongemaakt (was in die jaren volgens mij ook nog nooit gebeurd) en loopt nu weer als een trein!!  :D

Groetjes Simon
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Blijft een leuk draadje.

Gr. Marcel
Re: Wie heeft er een 1100 van Marklin oud of nieuw in zijn bezit, met of zonder neus
Blauwe NS 1135 inmiddels met LP 4.0.
Grijs-gele staat nog op het verlanglijstje, komt er ook nog wel.