Na de bouw van "Hana no tani" is het tijd om de extensie te bouwen, Howaitoairando.
De bouwlocatie voor Howaitoairando is de technische ruimte, bouwplaat afmetingen:

De muren zal ik op voorhand al een mooie tint blauw verven, zo is de lucht al geregeld
Howaitoairando, de scenery
Een kust dorpje aan de zee (huisjes uit japan) de scenery is iets met tinten wit en geel.
Periode: Berken bomen bos in de herfst, goudgeel loof en spierwitte stam met grijze vlekken.
Rondom zal een berg aanwezig zijn die wat ruwer is aan de top en minder groen, het berkenbos zal tot aan de voet van die berg komen.
Er zal een vrij grote kustlijn aanwezig zijn, deze is nog te bepalen hoe ver etc.
Howaitoairando, de sporen
Het zal bestaan uit een lus dat is zeker, anders moet ik teveel draaien en keren, er zullen een of meerdere zijsporen zijn.
Howaitoairando zal verbonden zijn met Hana no tani via een verstevigde L vormige lat (15cm x 15xm x 2m) voorzien van een scenery.
Deze lat zal dan ook verwijderbaar zijn als ik ergens door moet en kan vooral gebruikt worden om treinen op het spoor te zetten zonder dat ik me moet bukken, praktisch, functioneel en passend.

De bouw zal deze herfst/winter plaatsvinden, momenteel ben ik alles in de technische ruimte aan het verplaatsen en halveren (metalen rekken) zodat ze onder de scenery past.
Eens dat gedaan is dan begin ik aan de bouw van het frame, OSB zal weer de basisplaat opmaken, het houten frame zal niet zover komen.
De bedoeling hiervan: zo kan ik de kustlijn wegnemen en tot aan de berg geraken.
Alles zal zoals de hoofdbaan, modulair gebouwd worden met de roze plaat als basis.
Stay tuned..