Afgelopen weken druk geweest met de snelheidsmetingen in iTrain onder de knie te krijgen. Gekozen voor de methode met een centrale melder en 2 zijmelders. de resultaten waren verschillend vooral bij de hoge snelheden behoorlijk wat afwijkingen, In eerste instantie een lengte gekozen voor de centrale melder van 46,7 cm ( bestaande sectie in blok 18), vervolgens ook testen gedaan met een lengte van 26,6 cm. Op het iTrain forum is er wat discussie wat nu de juiste lengte is. Ik ben weer terug gegaan naar 46,7 cm en hier vooralsnog de beste resultaten mee gehaald. Uiteindelijk gaat het om stoppen op de juiste plek in een blok met lage snelheden. De volgende stap is automatisch gaan rijden.
Om niet alleen maar met programmeren bezig te zijn besloten om eerst de 2 maanden geleden LUX 9301.7 wielenreiniger(met decoder) in te bouwen. Vooraf dacht ik dat het een ingewikkeld klusje zou zijn maar dat viel alles mee. Appeltje eitje eigenlijk. Even zoeken welk aansluitschema je moet gebruiken, kleur bij kleur, en uiteindelijk houd je 2 draadjes over Rood ( B ) en Bruin ( 0 ). De Decoder meld zich automatisch aan in CS3+ en vervolgens poetsen maar. Op de foto's is de inbouw te zien. Het begint met de juiste plaats te bepalen. Een gat maken ergens in je baan van 40 x 300 mm. De LUX op juiste hoogte stellen en aan beide kanten de rails op maat maken. Met een multi-tool en een dremel kom je een heel eind.
Het lukt mij nog niet om filmpjes te uploaden, gaat via Youtube volgens mij en daar moet ik mij nog eens in verdiepen.