Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

ESU lokpilot 3.5 , cv wijzigen via Marklin CS3

Gestart door ErwinLamens donderdag 03 november 2022, 10:17:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU lokpilot 3.5 , cv wijzigen via Marklin CS3
hoi,

via CS3 en programmeerspoor probeer ik een lok met ESU 3.5 decoder aantal CV te wijzigen, vooral de CV 64 die het remgeluid beheerst krijg ik niet gewijzigd ... bepaalde waarde boven 40 aanvaard CS3 niet en krijg ik melding CV leesfout ... terwijl je tot 64 kan invullen ...

remgeluid zou blijkbaar enkel maar werken als CV4 hoger is dan 20 ?

Bedoeling is om remgeluid afgespeeld te krijgen bij afremmen als je snelheid van de loc verlaagt zelfs bij rangeersnelheid , of enkel mogelijk met Loksound 5 generaties ?

of kunnen zulke zaken enkel via ESU Lokprogrammer ?

spoorse groeten,

Erwin
Re: ESU lokpilot 3.5 , cv wijzigen via Marklin CS3
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU lokpilot 3.5 , cv wijzigen via Marklin CS3
installeer het programma locprogrammer en dan kan je daar in aanpassen.Dan tools en gewijzigde CV aanklikken.Dan zie je wat er veranderd moet worden.Je hebt geen programmer nodig voor het programma
Re: ESU lokpilot 3.5 , cv wijzigen via Marklin CS3
interessant en hoe schrijf je dan de CV op de decoder ? je moet toch de decoder verbinden met lokprogrammer ?

programmeerspoor is verbonden met Märklin CS3 ...

Erwin
Re: ESU lokpilot 3.5 , cv wijzigen via Marklin CS3
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU lokpilot 3.5 , cv wijzigen via Marklin CS3
je schrijft die gewoon via de CS3 op het programmeerspoor.Om decoders te programmeren heb je geen locprogrammer nodig hoor.Is natuurlijk wel makkelijker als je zoals ik alles naar esu ombouwd
Re: ESU lokpilot 3.5 , cv wijzigen via Marklin CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: ESU lokpilot 3.5 , cv wijzigen via Marklin CS3
Kleine tip: maak een lok programmeerlok aan in de CS en sla telkens de CV template op. Als je hem dan weer opent, laadt de CS3 ze eerst in en hoef je ze niet nogmaals toe te voegen.