Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

mld3 decoder resetten

Gestart door jeroenk dinsdag 18 oktober 2022, 19:42:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mld3 decoder resetten
Lid sinds: 2007

offline
mld3 decoder resetten
Hallo,

gisteren met de decodertool een mld3 decoder iets aangepast maar lijk het niet helemaal goed begrepen te hebben.
Zo doet de verlichting het maar aan een kant. de tool zegt dat die het aan twee kanten wisselend bij verandering rijrichting moet schakelen.

anyway ik ben nu eigenlijk opzoek of en zo ja hoe je via de decodertool je decoder terug kan zetten naar fabrieksinstellingen.
zie dat 1-2-3 niet zo gauw, mogelijk kan het ook niet en of moet het via de CS (in mijn geval CS1R).

misschien weet iemand het direct. in de tussentijd zoek ik ook nog even verder.

groeten,
Jeroen
Re: mld3 decoder resetten
Lid sinds: 2022

offline
Re: mld3 decoder resetten
Het staat in de handleiding van de decoder: CV8 ----> 8 schrijven met je CS1R geeft fabrieksinstelling.
Re: mld3 decoder resetten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: mld3 decoder resetten
Jeroen,

Als je dingen wijzigt moet je ze ook opslaan, zo ook in jouw decoder.

Doe je dat niet dan staat het ook niet erin.
Bovendien staan de waardes daarvoor (front en sluitseinen indien aanwezig) al goed bij het eerste begin, en resetten is dan wel iets wat je kan doen.
M.v.g.

Hans V200.0
Re: mld3 decoder resetten
Lid sinds: 2007

offline
Re: mld3 decoder resetten
Dank Ben en Hans,

we hadden eerst het adres gewijzigd en niet opgeslagen idd. Niet opslaan kwamen we snel achter.
Waarom de verlichting het nog maar aan 1-kant wilt doen is vreemd en kan ik niet zo 1-2-3 verklaren.
vandaar dat even terugwillen naar de begin stand want toen werkte de verlichting wel twee kanten op.

we gaan het proberen ergens de komende dagen

groeten,
Jeroen
Re: mld3 decoder resetten
Lid sinds: 2020

offline
Re: mld3 decoder resetten
Als je een zelfgemaakt project in je decoder zet met de programmer, dan wordt dit de nieuwe fabrieksinstelling.
Je kunt dan net zo vaak cv8=8 ingeven als je wil, de decoder zal altijd naar jouw project terugkeren.

Wat je dus moet doen is in het decodertool opgeven dat je een nieuwe decoder aanmaakt, en dit met de programmer in de decoder schrijven. Dan is je decoder weer "vers".

Bart
Re: mld3 decoder resetten
Lid sinds: 2007

offline
Re: mld3 decoder resetten
Klopt, dat is wat de deodertool niet heel duidelijk maakt.

De decoder is terug naar fabrieksinstellingen en alles werkt as expected.