Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Der neue GoldenPass Express (BLS)

Gestart door Has-bls vrijdag 21 oktober 2022, 09:55:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Der neue GoldenPass Express (BLS)
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Der neue GoldenPass Express (BLS)
Voor degenen die (regelmatig) naar Zwitserland gaan is wel dit opmerkelijke nieuwtje: m.i.v.  11-12-2022 per trein direct van Interlaken naar Montreux v.v. dankzij de Umspuranlage in Zweisimmen. Dus geen overstap meer met deze trein.

Meer info lees je hier https://www.bls.ch/de/freizeit-und-ferien/ausfluege/mob-goldenpass-express#search|neue%20goldenpass

Een enkeltje in de Prestige Klasse kost je Chf 128,- (Vol tarief incl alle kosten). Een normale 1ste klaskaartje Chr 93,- en het 2de klas kaartje Chf 53,-

Voor Halbtax-abo gelden andere prijzen.
Re: Der neue GoldenPass Express (BLS)
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Der neue GoldenPass Express (BLS)
Mooie Video, van het "omsporen" op de site.

Dat had nog nooit zo gezien :thumbup:

Tnx voor het delen

Meine
Re: Der neue GoldenPass Express (BLS)
Fraai stukje werktuigbouwkunde.
Ik had dat filmpje een tijd geleden al gezien, maar kon er niet achter komen waar dat vandaan kwam.

Nu Luzern - Interlaken nog, maar misschien is dat lastiger ivm tandrad systeem.
Re: Der neue GoldenPass Express (BLS)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Der neue GoldenPass Express (BLS)
Citaat van: Has-bls op vrijdag 21 oktober 2022, 09:55:43opmerkelijke nieuwtje
Ik las het BLS-nieuws ook, in Zwitserland, en het verbaasde me omdat eerder ook al kon, maar dan een beetje anders ...

OK, nagezocht met wagons kon het al, het gaat vanaf 2022 om locs.

Ik ben (oktober 2023) 2x langs Zweisimmen geweest; de foto's van Johan de Reuver zijn beter dan de mijne.
Je vind ze hier (Zweisimmen, Blausee-Mitholz, Reactie #20828, 29 juli 2022, op beneluxspoor.net ).

Het gekke is (okt 2023) dat er de eerste rit in de GoldenPass (vanuit Montreux) werd omgeroepen dat het om een uniek systeem ging waaraan MOB 15 jaar gewerkt had, en dat wij reizigers een van de eersten waren die het in praktijk gingen meemaken.
Niet dus. In Zweisimmen werd de loc afgekoppeld en kregen we zo'n groengele BLS loc ervoor in de plaats. Niet te geloven.
Tijdens de tweede rit, 2 dagen later, werd er niets omgeroepen, en kregen we gewoon weer een groengele BLS loc mee, op de vervolgreis richting Interlaken-Ost.

Ik bedoel dit loc-type ( bron 3rail wiki (Re 465) )


Het zou kunnen zijn dat het systeem na anderhalf jaar toch wat tegenvalt in de praktijk, of dat er te weinig locs zijn voor het gehele traject bij de huidige frequentie.
Re: Der neue GoldenPass Express (BLS)
Heel mooi dit inderdaad! Dank voor het plaatsen.