Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

ZugBUS systeem

Gestart door stephan99 dinsdag 18 oktober 2022, 22:37:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ZugBUS systeem
Lid sinds: 2015

offline
ZugBUS systeem
Hallo allemaal

Brawa heeft een tijd geleden het IC2 (44514) uitgebracht. Daarin heeft brawa het zugBUS systeem ingebouwd. Een mooi systeem waarmee alleen het stuurrijtuig een decoder heeft maar alsnog alle rijtuigen onafhankelijk te bedienen zijn.

Mijn vraag is of iemand bekent is met dit systeem en of ik als hobbyist zelf in andere rijtuigen het systeem kan inbouwen?

Met vriendelijke groet
Stephan Willemse
Re: ZugBUS systeem
Lid sinds: 2010

offline
Re: ZugBUS systeem
Hoi,

Kijk ook even in dit Draadje. Het lijkt een soort van SuSi-systeem te zijn.

Groet Ronald.
Re: ZugBUS systeem
Lid sinds: 2015

offline
Re: ZugBUS systeem
Hallo Ronald

Ik heb het draadje doorgelezen maar wordt er nog niet echt wijzer van. Ik dacht ook dat het een soort van SUSI systeem was maar denk toch dat het iets anders zit. Ik heb zelf heel veel ESU loksound 5 decoder en in de handleiding staat vermeld dat er maar maximaal 3 SUSI unit aan gekoppeld kunnen worden, en bij brawa hebben ze het over maximaal 8 wagens die via zugBUS aangestuurd kunnen worden. Onderaan heb ik de video van brawa die het set met zugBUS presenteerd en van 3:00 wordt het uitgelegd. Werkt naar mijn mening toch anders dan SUSI

met vriendelijke groet
Stephan

https://youtu.be/xTeSJfmgFz4