Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

CS3 schakelt wissel niet, MS2 schakelt hem wel

Gestart door Secondlife dinsdag 11 oktober 2022, 19:54:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3 schakelt wissel niet, MS2 schakelt hem wel
Ik heb een vreemd probleem met mijn CS3. Als ik een wissel (met aandrijving 74490 en decoder 74460) test waarbij geen verlichting is aangesloten schakelt zowel de CS3 als de MS2 probleemloos. Gemakshalve even het adres op 1 gezet. Als ik vervolgens een wissel (met aandrijving 74491 en decoder 74461) waarbij wel verlichting is aangesloten, schakelt de MS2 probleemloos maar lijkt de CS3 te weinig "power" te geven om de wissel om te laten slaan. Soms reageert de wissel, maar meestal gebeurt er helemaal niks. Als de decoder of de aandrijving stuk zou zijn zou de wissel ook niet met de MS2 werken, lijkt me. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik moet nodig een updat van mijn CS3 uitvoeren maar het lijkt me niet dat het daar aan kan liggen.
Re: CS3 schakelt wissel niet, MS2 schakelt hem wel
Waarmee voed je de beide apparaten?
Met dezelfde geschakelde voeding of trafo?
Ik sluit niet uit dat een CS3 meer stroom voor zichzelf gebruikt dan een MS2 en dan is er misschien net te weinig prik bij gebruik van de CS3.

Groet,

Peter


Re: CS3 schakelt wissel niet, MS2 schakelt hem wel
De CS3 wordt gevoed door een 60061 trafo, de MS2 door een 66361 voeding. Het vreemde is dat de wissels eerder wel goed op de CS3 schakelden. Ik heb nog een draadje doorgelezen over kapotte eindpunten van de wissel spoelen, maar als dat zo zou zijn, zouden ze met de MS2 ook niet werken, lijkt me.
Re: CS3 schakelt wissel niet, MS2 schakelt hem wel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3 schakelt wissel niet, MS2 schakelt hem wel
Zit je wel op de hoofdbaan aansluiting en niet op de programmeer aansluiting?
Re: CS3 schakelt wissel niet, MS2 schakelt hem wel
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 schakelt wissel niet, MS2 schakelt hem wel
Wissel de rode en bruine draden aan de zijde van de CS3 eenscom.
Dat kan de ollossing zijn. Werkte op mijn testrondje ook.

John (VT601)
Re: CS3 schakelt wissel niet, MS2 schakelt hem wel
Heren, dank voor de adviezen. Ik voel me nu ontzettend dom, maar Laurent je hebt gelijk. Ik had de aansluiting van de programmeer baan gebruikt. Ik heb niet goed opgelet maar nu werkt alles weer zoals het hoort en ik het verwacht.