Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wintrack 3D view

Gestart door Kees van Veen dinsdag 11 oktober 2022, 12:28:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wintrack 3D view
Lid sinds: 2008

offline
Wintrack 3D view
Hoi mensen,
oplevering nieuwe appartement komt dichtbij, dus nieuwe baan begint te kriebelen.
Vanwege beperkte ruimte, nu 3 niveau's met klimspiraal ontworpen.
Om e.e.a. goed zichtbaar te krijgen in Wintrack daar de spiraal toegevoegd.
3D-view, geeft veel geknipper, maar toont vervolgens weer gewoon de plattegrond?
Ligt het aan mij of aan mijn versie van Wintrack?
Re: Wintrack 3D view
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Wintrack 3D view
Als je het WinTrack bestand als bijlage toevoegt, kan ik eens kijken of ik wél 3D-plaatjes kan maken of dat ik hetzelfde effect krijg. En in dat laatste geval kan ik eens kijken of ik iets vreemds in jouw ontwerp zie.
Re: Wintrack 3D view
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Wintrack 3D view
Kees,

Ook kun je eventueel bij mij komen kijken of ik bij jou? Ik woon in de buurt van Tilburg, dat we samen ff kijken.

Ook op de stamtafel op 29 okt in Heeze is altijd een computer met Wintrack....

Re: Wintrack 3D view
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wintrack 3D view
Hoi Marco,
altijd welkom in de Kloosterstraat 22-01.
Nu nog even klein behuisd, maar over drie maanden heb ik weer ruimte voor een baan.
Bel maar om iets af te spreken
Re: Wintrack 3D view
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wintrack 3D view
Hoi,
kijk maar eens in de bijlage.
Dit is het middelste niveau, meerdere lagen in Wintrack heb ik nog niet voor elkaar gekregen.
Alvast bedankt, groeten Kees
Re: Wintrack 3D view
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Wintrack 3D view
Gents,

Telefoonnummer verwijderd, niet handig dit te vermelden. Beter een PB naar elkaar sturen.
Re: Wintrack 3D view
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Wintrack 3D view
Met jouw bestand kan ik in WinTrack een 3D-aanzicht genereren. Ik heb het zowel in versie 11 als versie 15 geprobeerd en het werkt gewoon, zonder foutmeldingen.

Of er iets aan de hand is met jouw WinTrack versie, weet ik niet. Als je de CD's bij de hand hebt, zou je daarmee eens kunnen proberen om WinTrack op een andere computer te installeren. Als het daar dan goed gaat, is er blijkbaar een probleem met jouw huidige WinTrack installatie. Anders weet ik het ook niet.

Toen ik jouw ontwerp zag, viel me op dat je op een aantal plaatsen een bochtje van 7,5° hebt gebruikt, maar daarmee komen de hoeken niet goed uit. De boog van de wissels 24611, 24612 en 24620 is 24,3°. Als je daar dan 7,5° bij optelt, kom je op 31,8° terwijl jouw plan doet alsof het 30° is. Om de wisselboog aan te vullen tot 30° bestaat het bochtje 24206, dat is precies 5,7°. Ik heb deze bochtjes in jouw plan opgenomen in plaats van de bochtjes 24107/24207, en verder wat minimale veranderingen uitgevoerd om te zorgen dat het overal goed aansluit. De veranderingen heb ik rood gemarkeerd. Bij de gele rondjes zijn heel kleine afwijkingen, maar daar merk je niets van bij het neerleggen van de rails. Verder sluit het overal perfect aan.

Ik heb bovendien alvast 3 niveau's gemaakt: niveau 9 (bruin) voor (het bovenste stukje van) de spiraal, niveau 10 (grijs) voor het station, en niveau 11 (blauw) voor de engelse wissel waarvandaan je naar boven wilt gaan. Om het overzichtelijk te houden heb ik die sporen naar boven niet ingetekend. Misschien kun jij met het onderstaande WinTrack bestand wél een 3D-aanzicht genereren; in dat geval is er blijkbaar iets niet in orde met jouw eigen bestand.
Re: Wintrack 3D view
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wintrack 3D view
Hoi Rob,
ik heb versie 8.02 van Wintrack.
Wat de rails betreft, heb ik meestal automatisch verbonden in Wintrack.
Klopt dat ie af en toe vreemde exotische keuzes maakt.
Maar je kunt met Continue Search verder zoeken en dan komen er dikwijls betere keuzes uit.
Wil uiteraard zo veel mogelijk van mijn oude baan gebruik maken, dus niet die exotische railverbindingen.
Ga verder kijken, alvast bedankt.