Nee ik blijf het niet hardnekkig proberen Ben, ben er nog niet eens mee begonnen met een sds dan

Ik weet nou eenmaal niet alle betekenissen en wat ze precies doen.
Functies aanmaken zoals de koppelingswalz of een gecombineerde functie interval, dat gaat prima.
Maar waar precies het verschil in de auto-pi en pid regeling zat, dat wist ik nog niet.
Gelukkig zijn er dan nog mensen die dit prima kunnen uitleggen op deze forum.
Ook al vraagt iemand 2 keer bijna hetzelfde als hij twijfelt of hij het goed heeft begrepen.
S.v.p. domme vragen zijn er niet, anders durft straks niemand meer te vragen.........
Je moet namelijk 1 van de 4 regelaar types aanvinken in het programma ook al is de aansturing via de dragerprint.
De sds staat verder in de motorinstelling, de aux poorten zijn te vinden onder decoder, maar maakt het dan nog uit welke regelaar type je aanvinkt bij sds?
Op gevoel zou ik auto-pi kiezen en k en i op 0?
motor op sds. en aux 3 en/of 4 op logic?
En nog een laatste vraag i.v.m. decoder programmeertool, nu ik toch bezig ben
(De rest van het programma is mij duidelijk)
Onder het kopje geluiden heb je de chuff afstand.
Wat is dit precies of een simpele uitleg van de chuff afstand?
Je hebt chuff afstand Fs1 en groter dan fs1
Is dit de overgang in het rijgeluid? van langzaam naar harder?
Of zit ik hierin mis?