Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Station Bloemendaal

Gestart door arkowe woensdag 23 november 2022, 02:42:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Station Bloemendaal
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Station Bloemendaal
De eerdere 3d tekeningen van huisjes die ik hier eerder heb laten zien zijn succesvol geprint.
Ondertussen ben ik druk geweest met de tekeningen van het waterstaat station Bloemendaal. Als inmiddels te doen gebruikelijk ben ik begonnen met het verzamelen van zoveel mogelijk plaatjes. Bronnen die ik gebruik zijn het Noord Hollans archief, google(maps/streetview) en eigen foto's. Helaas had de afdeling bouwdossiers van het NH archief in dit geval geen info.
In 2000 was ik al eens naar het station gegaan voor het maken van foto's met het doel het station te bouwen uit muurplaatjes, Evergreen strips etc. volgens de methode van de heren van de Polderbaan toen ooit. Dit wilde mij maar niet lukken. Ik ben nu dus heel blij dat met andere technieken het na 22 jaar er toch van gaat komen. De tekening is klaar en zo gemaakt dat het geheel in delen goed te printen zal zijn op mijn Prusa mini.
Ik heb gekozen voor de situatie rond 1965 maar ivm mijn baanplan voor een drie sporig station. Dit klopt dan weer niet met de historie, maar ik noem het dan ook een impressie van....
De kleurtjes zijn even om de tekening beter te laten uitkomen, maar dat zal bij het kwasten en spuiten wel iets anders gaan worden.
Re: Station Bloemendaal
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Station Bloemendaal
Voor bouwtekeningen van stationsgebouwen zal je misschien beter kunnen informeren bij het centraal archief van NS of het Spoorwegmuseum in Utrecht?
Re: Station Bloemendaal
Lid sinds: 2009

locomotivdegeneraal

offline
Re: Station Bloemendaal
Als oud Bloemendaler komt dit bekend voor maar voor meer informatie kan je beter gaan naar het Utrechts archief daar is ook het archief van de NS onder gebracht.

Fred
Re: Station Bloemendaal
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Station Bloemendaal
Mooi station.
Ik ken het ook al ruim 40 jaar; vind het één van de mooiste.
Nou nog een dun bosrandje aan de overkant en wat garageblokken erbij. 😀

Mvg
Marcel