Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Heeft iemand één of meerdere foto's, hoe een C-Rail R3 bochtwissel te gebruiken

Gestart door i_m_johny zaterdag 08 oktober 2022, 21:40:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Heeft iemand één of meerdere foto's, hoe een C-Rail R3 bochtwissel te gebruiken
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Heeft iemand één of meerdere foto's, hoe een C-Rail R3 bochtwissel te gebruiken
Hallo,

Heeft iemand één of meerdere foto's, hoe een C-Rail R3 bochtwissel te gebruiken met de door Scarm aangegeven noodzaak deze te combineren met een 24315.

En heeft deze afneembare zijkanten (zoals ook het geval is bij de 24071)?

Zijn er zowieso al mensen die deze railstukken in gebruik hebben?

Groeten,

Jan
Re: Heeft iemand één of meerdere foto's, hoe een C-Rail R3 bochtwissel te gebruiken
Die foto's plus uitleg staan in de 3rail wiki, zie hier.

Ik heb er een heleboel in gebruik. M'n baanplan laat allerlei mogelijkheden zien.
Re: Heeft iemand één of meerdere foto's, hoe een C-Rail R3 bochtwissel te gebruiken
Ik heb er ook een in m'n baan (met dank aan Rob :) )
Zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=35634.msg1400532#msg1400532

Koen
Re: Heeft iemand één of meerdere foto's, hoe een C-Rail R3 bochtwissel te gebruiken
Deze wissel heeft helaas wel een probleem met veel Märklin en niet-Märklin materieel. Mijn inziens door een ontwerpfout van Märklin bij deze wissel.
Zie mijn post en volgende posts in dit topic:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71006.msg1345424#msg1345424

Gelukkig is er dus een oplossing maar je moet dus nog wel iets doen om betrouwbaar te kunnen rijden.

Koen
Re: Heeft iemand één of meerdere foto's, hoe een C-Rail R3 bochtwissel te gebruiken
Heb inmiddels de betreffende (buitenste) bocht waar ik deze R3 wissel in had willen plaatsen aangepast en er met veel passen en meten een gewone (in voorraad zijnde) R1 bochtwissel gezet met diverse andere types om hem mooi passend te maken.

(op papier (Scarm) dus).

Groeten,

Jan
Re: Heeft iemand één of meerdere foto's, hoe een C-Rail R3 bochtwissel te gebruiken
Past die R3 dan niet? Als die wel past zou ik de R3 versie nemen. Dat ziet er een stuk mooier uit.
Als je in mijn topic kijkt (zie eerdere link) dan zie dat mijn eerste idee ook flink anders was. Uiteindelijk kon ik door o.a. de input van Rob/speeltmettreintjes hetzelfde plan een stuk mooier vormgeven. Er zitten zelfs een aantal R5 bochten in. Ook de R3 meegebogen wissel is er zo ingekomen.
Ik ben nog elke keer als ik aan het rijden ben blij met het feit dat ik de tijd genomen heb om goed na te denken over het plan en zeker ook met de input die ik hier gekregen heb.

Koen