Helaas niet mijn eigen werk, je kunt dit in gelaserde modules kopen in diverse maten. Er zijn verschillende opties (Google maar even, ik maak geen reclame
Wilde dit keer niet zelf de houten-onderbouw maken, en met behulp van een timmerman ben je uiteindelijk ook duurder uit (uurtarief) Komt nog bij dat het werk dan binnen een dag (bijvoorbeeld) klaar had moeten zijn en je ter plekken moet beslissen terwijl je vaak nog aan jouw baan(hoogtes) wil sleutelen. Op deze manier sloeg ik twee vliegen in een klap. Niet echt goedkoop natuurlijk, maar wel af en zonder tijdsdruk.
De XPS schuimplaten versnij ik, en leg dat ruw neer, als onderdeel van de bergen en de op & afritten. Daarna de rail en uiteindelijk in deze ruwe fase aanvangen met het testrijden. Daarna blokken, seinen etc in & opbouwen, bovenleiding aanbrengen op bepaalde stukken, digitaliseren en dan pas de bergketen(s), tunnels, en uiteindelijk de scenery. Dat duurt nog wel even (jaaaaaaren

, want de ideevorming verandert ook nog wel. Eigenlijk is het schaduwstation op de onderste laag nu wel klaar, ik heb hier ook een ijkrail apart neergelegd, los van de rest. De helix is ook af, en vormt één blok / railbaan. Moet nu de zaak vanaf de helix in iTrain gaan intekenen, maar ik wilde eerst de hele layout min of meer op de totale oppervlakte hebben. Soort van 'kijken of alles past' en of het voldoet. Deze fase gaat nog wel enkele weken/maand of twee (?) minimaal duren. Maar gelukkig kan ik met de locs nu al een behoorlijk stuk rijden (+ testwagons...hellings-percentages checken, etc.)
Leuk dat je gekeken hebt!!