Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Synchroniseren

Gestart door GTIBert woensdag 28 september 2022, 08:56:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Synchroniseren
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Synchroniseren
Ik wil gaan rijden maar krijg het systeem niet synchroon.
Hen een BR 491 gekregen voor mijn verjaardag, en heb deze in mijn Ecos-2 normaal kunnen toevoegen.
Daarna heb ik Koploper op gestart en ook daar de BR 491 aangemaakt, als ik dan wil gaan rijden komt de melding dat het systeem niet synchroon is.
Ik heb de trein wel kunnen koppelen in het menu.

Wat doe ik verkeerd, of wat gaat er niet goed?


Mvg Bert
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Synchroniseren
De juist manier is om eerst en alleen de loc in de Ecos te plaatsen daarna Koploper aanzetten en dan laten synchroniseren

Veel succes
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Synchroniseren
Hallo Koos.

Bedankt voor je reactie.
Bedoel je hier mee dat ik alle trein UIT de Ecos moet halen , en dan Allen maar de BR 491 erin zetten?



Mvg Bert
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2010

offline
Re: Synchroniseren
 @citaat  Nee, gewoon de trein in de Ecos zetten en dan Koploper laten synchroniseren. Koploper krijgt dan de nieuwe loks.
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Synchroniseren
Hallo Ronald.

Moet ik de BR 491 uit de loklijst halen van Koploper.
Dan proberen te syscroniseren?
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2010

offline
Re: Synchroniseren
 @citaat Dat geeft Koos al aan. En dat herken ik ook bij vrienden die een ECoS hebben.
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Synchroniseren
Waarschijnlijk staat de lok nu 2x in koploper.. de zelf gemaakte en degene uit de ecos.

Verwijder wel de juiste uit koploper!
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Synchroniseren
Of je haalt ze er allebei uit en je synchroniseert opnieuw. de veiligste weg.
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Synchroniseren
Ik kan rijden als ik de BR 491 niet actief zet.
Als ik daarna de BR 491 weer activeer, dan komt de foutmelding.

Ik zie de verschillen niet.
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Synchroniseren
Nee, je moet hem niet op niet actief zetten maar helemaal uit koploper verwijderen. En dan opnieuw synchroniseren.
Re: Synchroniseren
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Synchroniseren
Als er in de Ecos een spatie staat achter de locnaam moet deze verwijderd worden, dit zou deze fout kunnen veroorzaken, ook bij opnieuw synchroniseren blijft het probleem,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Synchroniseren
Hallo Walter.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de naam in zijn geheel gewist, en toen weer aan gemaakt zonder spatie.
Daarna Koploper opgestart, en het systeem gesynchroniseerd, dat ging nu goed, daarna geprobeerd om automatisch te rijden, want dat ging steeds niet omdat toen steeds die storingsmelding kwam.
Nu dit verholpen is, ga ik de onderbaan eens gedegen poetsen nu ik toch alle treinen opnieuw moet aanmelden.
Ik hoop dat straks als alle treinen weer actief staan, of ik dan nog steeds geen foutmelding heb.

Ik laat nog weten hoe dit gaat eindigen na het poetsen.


Mvg Bert
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2006

offline
Re: Synchroniseren
Alles wat hierboven staat staat ook duidelijk in de koploper handleiding

CiteerEr zijn digitale systemen waarbij in het systeem zelf ook een database van de locomotieven wordt bijgehouden. De Ecoscentrale of het Märklin Central Station zijn hiervan voorbeelden. Wanneer je vanuit Koploper een locomotief wilt aansturen is het noodzakelijk dat deze zowel in de database van Koploper aanwezig is als ook in de database van de digitale centrale.

Wanneer tijdens het onderhouden van locomotieven in Koploper ook de verbinding naar het digitale systeem aanwezig is, worden deze gegevens automatisch gesynchroniseerd. Als tijdens het onderhouden van locomotieven geen verbinding is geweest of er zijn locomotieven toegevoegd in het digitale systeem, is deze functie een hulpmiddel om beide databases weer te synchroniseren.

Wanneer handregelaars en/of stuurstands in Koploper worden aangemaakt, zullen deze items ook worden doorgegeven aan het digitale systeem.

Er zijn twee lijsten zichtbaar: één lijst met de gegevens uit Koploper en de andere met de gegevens uit het digitale systeem. Als voorkeur laat Koploper alleen de gegevens zien die niet met elkaar kloppen. Gegevens kunnen nu vanuit Koploper naar het digitale systeem worden gekopieerd of andersom. Ook kunnen gegevens aan elkaar worden gekoppeld.

Pas op met naamgeving in het digitale systeem: hier mogen voor Koploper geen spaties achter worden gezet. Doe je dit wel, dan is er een kans dat de synchronisatie niet goed verloopt.

Als advies geldt: doe het onderhouden van gegevens altijd in Koploper en indien nodig synchroniseer vanuit Koploper het digitale systeem. Waarom in Koploper? Koploper kent een onderscheid in: locomotieven, handregelaars en stuurstands. Dit onderscheid wordt in het digitale systeem niet gemaakt. Importeren vanuit het digitale systeem is ook alleen mogelijk naar een locomotief.

Als niets meer helpt lees dan de handleiding.

Groetjes.

Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Synchroniseren
Hallo Wim.

Bedankt voor je reactie.
In welk hoofdstuk staat de omschrijving over het systeem synchroniseren.
Heb gekeken in de inhouds index, daar kan ik het niet vinden.



Mvg Bert
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Synchroniseren
Gevonden blz 306 van 414.
Maar ik vindt het niet duidelijk.
Er staan wat pijpjes <+ en => en <= en +>>
Welke moet ik dan gebruiken, en in welke volgorde?



Mvg Bert
Re: Synchroniseren
Lid sinds: 2022

offline
Re: Synchroniseren
Citaat van: GTIBert op donderdag 29 september 2022, 17:43:03

Maar ik vindt het niet duidelijk.


Ik vind het wel duidelijk. Als de lok niet in Koploper is maar wel in de digitale centrale klik je in het veld daar op de lok en doe je een pijltje naar links.