Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Andere merken ac locomotieven en waar op te letten.

Gestart door DA79 vrijdag 23 september 2022, 19:27:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Andere merken ac locomotieven en waar op te letten.
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Andere merken ac locomotieven en waar op te letten.
bij roco kan je soms lekkere koopjes doen op beurzen in 2 rail en meestal hebben ze 3 rail onderdelen ervoor. Heb zo mijn reeks 20 nmbs DC gekocht met full sound erin op de beurs voor 100 euro.Koste in totaal 39 euro ombouw naar AC met beschikbare roco onderdelen die snel geleverd werden.Ik kijk ook naar lilliput want die komen soms spotgoedkoop uit en rijden prima op marklin.NMBS 600 zo gekocht net als die roco.
Re: Andere merken ac locomotieven en waar op te letten.
Voor ieder wat wils...... :D

Sommigen willen alleen maar geluid, of mogelijkheid in multi-protocol mfx/dcc. ;)
Ik o.a. dus..... :D

Tja een msd3 is zeker niet goedkoop, geld het zelfde voor esu.
Kan het goedkoper?  Vast wel, maar de msd3 is eigenlijk heel eenvoudig te programmeren en je kan veel uit de M-bieb halen als start voor een project of als gelijk op de decoder te programeren als de motor e.d. goed is ingesteld op het locje in kwestie.
Als je een beetje handig bent in de decodertool van esu of marklin is het best prettig werken.
Het is net wat je gewent bent denk ik.

Ik bouw nu al een poosje oudere locs om met msd3, of ik het er misschien qua waarde uit kan halen?
Misschien niet.

Leuk is het wel om de delta's of nog leuker een oude 3611 Wurt C om te bouwen naar de laatst uitgebrachte C.
Rook, geluid, cabineverlichting.

Het lekker prutsen is een belangrijk onderdeel van mijn hobby voor mij dan althans.
Kijk altijd vol bewondering naar mensen die hun landschap mechaniseren, bijv.  kermis, zaagmolens, watermolens enz enz.

Een dc type heb ik nog niet in handen gehad om, om te bouwen.
Als ik het correct gelezen heb is nu met de digitale spanning en digitale decoder er niet veel verschil meer met ac en dc lokjes behalve de massa en sleper.
(verbeter gerust als dit niet klopt) :D

Mooie filmpjes Laenderbahn027
Geeft weer wat inspiratie qua scenery.
Vooral hoe de locs in tijdperk 1 en 2a (begin overgang drg) kolen, zand en water bij vulden.
Iets simpels als een zandtoren op lucht druk past niet zoals ik lees in de scenery qua tijdperk 1?
Grote bekoling installaties ook niet, dus heb z'n kolen kieplift nu 8o



Re: Andere merken ac locomotieven en waar op te letten.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Andere merken ac locomotieven en waar op te letten.
Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 28 september 2022, 11:52:07
De verhouding zoek, tsja. Ik geef je dit ter overdenking. Je koopt een nieuwe auto met benzinemotor en wil daar later een dieselmotor in leggen. Dat kan hoor. Maar dan zijn de verhoudingen echt compleet zoek.
Nee, je koopt een auto zonder motor en moet daar een motor inzetten. In plaats van die dure V12 besluit jij er een 4 cilindertje in te leggen.
Re: Andere merken ac locomotieven en waar op te letten.
Hallo daar,

Sinds enkele maanden ben ik de gelukkige bezitter van de ESU BR78 lok uit tijdperk III (maar ze bieden er ook één uit tijdperk II) Lok op mijn Marklin baan gezet en -floep- perfect aangemeld en functionerend! Echt een schitterende lok.
Re: Andere merken ac locomotieven en waar op te letten.
 @citaat

Hier is de Epoche I versie gearriveerd, maar ik heb nog niet de tijd en rust genomen deze goed te bekijken...