Nieuws: Neem ook eens een kijkje in de enige echte 3railforum shop voor allerhande 3railforum artikelen!
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Ombouwen modellen ander fabrikaat
| | |-+  Roco NS 2400 / Kleinspoor 2530 in de ombouw
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Roco NS 2400 / Kleinspoor 2530 in de ombouw  (gelezen 215 keer)

Looney Tunes

• Forum Moderator
  • Dag/nacht schakeling Verlichte modelauto's
    • Mijn website met zelf ontworpen printplaten voor diverse treinen
Roco NS 2400 / Kleinspoor 2530 in de ombouw
« Gepost op: donderdag 22 september 2022, 21:47:42 »

De Kleinspoor NS2530, een leuke ombouwkit die op de basis van de Roco 2400 gebouwd wordt, technisch is er dus een groot deel te behouden. Alleen als de verlichting uitgebreider gewenst is dan alleen frontsein dient een Digikeijs lichtsetje wel verbouwd te worden.
Ik kreeg de vraag of ik een al gespoten, van kit voorziende, loc technisch in orde kon maken, en de verlichting kon upgraden. Dus sluitsein/rangeersein inbouwen en omdat dat ook allemaal geschakeld moet worden, wat met de OEM-decoder niet kan, een nieuwe decoder erin. 

Nu is normaal een 2400 ombouwen voor mij zo gedaan, met de genoemde Digikeijs set, en een MTC print die in plaats van de standaard print komt te zitten. Decoder eerst op de print, vastzetten en dan rechttoe rechtaan wat draadjes solderen.

Echter.... helaas zijn in het frame de montagepunten van de print weggehaald  :( De vlieger van simpele print erin ging dus niet op.

Dus dan maar terugvallen op draad, en alles op die manier verbinden. Waarbij deze foto genomen is tijdens het provisorisch aansluiten van alles, om te zien of de motor/verlichting in de goede rijrichting branden.

En over die verlichting gesproken passen zoals gezegd die setjes voor de 2400 niet direct in de 2530. Nu is er genoeg info te vinden over hoe die te verbouwen, maar ik had daar niet zo'n zin in. En dat is ook geen punt, want een nieuw printje daarvoor heb ik zo gemaakt.

Daarna even getest, motor en verlichting zat allemaal goed aangesloten, dus binnenkort het geheel netjes aansluiten en ook een printje aan de andere kant plaatsen. Wordt vervolgd dus...
Pagina's: [1]   Omhoog