Op de valreep van afgelopen jaar ben ik begonnen om nog 2 2400'en om te bouwen. Ze zijn ondertussen vast al diverse malen op het forum gezien geweest, gezien ze van Gerard waren. Kwa (licht)functies waren ze nog gewoon standaard af fabriek, d.w.z. alleen een 2 punts frontsein wisselend met de rijrichting. Dus het werd onderhand wel eens tijd om daar een digikeijssetje in te gaan zetten, en ook de zwaailichten werkend te maken.
Omdat de OEM decoder die erin zit dat niet allemaal apart kan aansturen, de al eerder getoonde nieuwe MTC print erin te zetten. Dat maakt het aansluiten een stuk makkelijker, en gezien dit eens voor mezelf is, heb ik er wat extra elektronica op gezet, zodat de zwaailichten wat realistischer gaan branden.

Volgende stap, de zwaailichten zelf inbouwen. Hiervoor DR60044 setje gebruikt, en als de vraag dan rijst; waarom geen losse led, heel simpel, ik had ze nog liggen en in een andere loc zitten, waardoor de 2400 serie (zoveel mogelijk) technisch gelijk wordt.

Het is dan een kwestie van 2x 1mm gaatje boren onder te zwaailicht houder, die met elkaar verbinden en evt met een 1,2mm boortje wat opruimen, zodat het printje wat meer ruimte heeft om ook de zorgen dat het ver genoeg naar binnen geschoven kan worden.

Waarna als alle printjes op hun plek zitten, ik wat plamuur en verf erbij pak. Elektrisch kan het geheel namelijk gewoon aangesloten worden, maar op de volgende foto is te zien waarom even de extra moeite wordt genomen om deze stap erbij te doen.

Er is namelijk wat lichtlekkage te zien als het ledje brand.

Wat na plamuren en verven verdwijnt.

Ik smeer overigens niet de hele houder dicht, zodat het er gelijk uitziet als bij de nieuwere uitvoering van de 2400 die Roco uitgebracht heeft, maar alleen zo subiel mogelijk de randjes. Als ik er mee verder ga, zet ik wel weer wat beelden hier neer.