Gegeven de ruimte die je tot je beschikking hebt, heb ik het Märklin baanplan maar eens onderhanden genomen. De stationssporen zijn langer en er is ruimte voor een perron. Verder zitten er bijna geen krappe bochten meer in, die zitten alleen nog maar in het sterk gebogen blauwe spoor aan de linkerkant. Dat zal toch nooit gebruikt worden door lange rijtuigen, dus dat zal geen problemen geven. Voor de rest is het overal minstens R2.
Het plan van Märklin heeft twee relatief kleine schaduwstations, maar doordat je minder plaats hebt, heb ik voor een andere oplossing gekozen: treinen vanuit het station kunnen naar links of naar rechts, maar uiteindelijk komen ze altijd bij de klimspiraal uit, waarna ze verder kunnen naar het schaduwstation (en weer terug natuurlijk). De spiraal is aanzienlijk ruimer, zodat je niet zo'n groot stijgingspercentage nodig hebt. Je hebt ook meteen wat meer bewegingsruimte als je er van onderen in kruipt, zowel bij het aanleggen als later.
Waarschijnlijk is het een goed idee om nog een extra omwenteling te maken, dan heb je wat meer werkruimte boven de opstelsporen van het schaduwstation. Dat schaduwstation heb ik (nog) niet ontworpen. Niet dat dat zo moeilijk is, maar daarvoor zou ik eerst willen weten hoe het met de bereikbaarheid van de tafel staat. Vanaf welke kanten kun je er allemaal goed bij?