huidige dc motortjes
Op een een of ander manier betere rij eigenschap, directer in gevoel en net zo stil als sds (tenminste bij mij)
Sommige van mijn sds kan ik niet aanpassen, waardoor deze bij het wegrijden 2 seconden twijfelt en dan soepel weg rijd????
Beetje een twijfelaar....

Maar laat het aanpassen van motor niet toe op decoder, dus neem het voor lief.
Huidige generatie motortjes;
Redelijk makkelijk verkrijgbaar zoals dat lijkt (soort van universeel toepasbaarheid in ieder geval in de rc wereld)
Er zijn verschillende afmetingen, met of zonder doorlopend as (vliegwiel), brushed/brushless etc etc
demonteerbaar en repareer baar.
Zelfde als microservo's, deze zitten ook in kleinere schaal rc's, dus meer aanbod, en kan dus goedkoper.
Knutsel ook aan mijn kids hun rc's vandaar, dus zie wel gelijkenis qua onderdelen, vooral in de kleiner schaal.
Krom gezegd........, en niet dat het uberhaubt in een lokje gaat passen, maar de accu boormachine motortjes type 540 zitten ook namelijk ook in grotere rc's
Dus een universeel gebruik van dc motortjes in locomotiefjes vind ik zo slecht nog niet.
Voor prijs en verkrijgbaarheid, ze zijn stil en redelijk goed qua levensduur.
De sds is wel een verademing v.s. 5* want stil is de sds wel.
Past de dc motor op de plaats van de sds? want heb al wat langs zien komen met passtukken geprint op 3d printer.
Maar dit kon ook nog de 5* zijn naar dc............dat durf ik zo niet te zeggen.
Past een msd3 niet?