Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

SBB Cargo Hbbillns nummervarianten?

Gestart door henkv maandag 05 september 2022, 18:01:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
SBB Cargo Hbbillns nummervarianten?
Märklin maakt al enige tijd zo nu en dan een nieuwe serie van de SBB Cargo Hbbillns. Ik vind het een aantrekkelijk model en zou graag een wat langere trein ermee maken, maar dan wel met verschillende wagennummers. Daarover twee vragen.

Oorspronkelijk bracht Märklin de wagens uit onder catalogusnummer 48025. Daarover een lemma in de wiki en dan blijkt dat er drie verschillende wagennummers zijn uitgebracht.
https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M%C3%A4rklin_48025

245 7 379-5
245 8 123-6
245 7 253-2

Er is ook nog een driedelige set geweest onder nummer 48026.
Mijn eerste vraag is nu of deze set dezelfde wagennummers heeft of weer heel andere wagennummers?

Tegenwoordig brengt Märklin dezelfde wagen met geringe wijzigingen uit onder catalogusnummer 48015. Daarvan ken ik maar één wagennummer.
245 7 010-6

Mijn tweede vraag is of er meerdere wagennummers van zijn net als bij de 48025?
Re: SBB Cargo Hbbillns nummervarianten?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: SBB Cargo Hbbillns nummervarianten?
Hoi Henk,

Ik heb mijn sleep van 18 van deze wagons even kritisch onder de loep genomen en ben (buiten de reeds genoemde) de volgende nummers tegengekomen:

245 7 069-2
245 7 301-9
245 7 389-4

Deze wagens komen uit de set 48026 volgens de WIKI  :). Daar vind je overigens ook een groot aantal (kleur)varianten van dit type :idea:.

Groeten,
Wico
Re: SBB Cargo Hbbillns nummervarianten?
Ah bedankt. Dat deel van de wiki had ik gemist.  :)

Resteert de 48015. Regelmatig lees ik over een nieuwe uitgave, maar daarbij wordt telkens hetzelfde plaatje met hetzelfde wagennummer gebruikt.
Re: SBB Cargo Hbbillns nummervarianten?
Deze wagon heeft ook in startsets gezeten. Meestal hebben de wagons in startsets andere nummers dan de normale versie. Het kan echter wel zo zijn dat hetzelfde nummer in meerdere startsets wordt gebruikt.
Re: SBB Cargo Hbbillns nummervarianten?
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: SBB Cargo Hbbillns nummervarianten?
Dit type wagon komt ook uit in de nieuwe startset 29488 "Zwitserse goederentrein met Re 620".

Groeten,
Wico
Re: SBB Cargo Hbbillns nummervarianten?
Dank voor de informatie.
Volgens Railmagazine zou Märklin recent een nieuwe uitgave van de 48015 hebben geproduceerd. Dus ben ik vanmorgen even in de winkel gaan kijken. Er waren nieuwe wagens, maar die hadden hetzelfde wagennummer als het model dat ik al jaren heb: 245 7 010-6

Ben nu toch wel benieuwd. Zijn er mensen met een wagen catalogusnummer 48015 met een ander wagennummer?