Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis

Gestart door Spoors woensdag 24 augustus 2022, 17:08:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Prachtig werk weer Ben :thumbup:
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Voegen.

Artitec heeft opliggende voegen (daar is een naam voor maar die weet ik niet). Die kun je highliten met een donkere wash van slappe verf, sterk verdund dus. En dat een paar keer herhalen als het goed droog is.



Of met de drybrush methode maar dat gaat mij niet zo goed af zoals bij onderstaand te zien is omdat het al snel op de baksteen zit.....



Floris van Artitec is daar een meester in: https://flic.kr/p/2nJ7vDS
Veel oefenen dus (voor mij dan.....).  :D

De loods van Tilly (en andere pakketjes) heeft diepliggende voegen, wel zo gemakkelijk maar de schaal is uiteraard helemaal zoek. Je kunt ze vol laten lopen met grijze verf maar ik doe ze meestal vol kliederen met plakkaatverf en Silvo zilverpoets......







......en als het droog is poets ik het schoon met een vochtig doekje om je vinger, dwars op de voeg, en dan krijg je uiteindelijk dit. En de lol is dat je het eindeloos kunt bijwerken.







Of dit, de loods dus.....



Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Het eindresultaat van "Post T", althans wat het verfwerk betreft....



.... want later hebben wanden en dak nog een lichte wash gehad.

De afbouw van de loods volgt....
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Citaat van: Spoors op zondag 04 september 2022, 14:24:19
Artitec heeft opliggende voegen (daar is een naam voor maar die weet ik niet).

Even gezocht, maar zou knipvoeg kunnen?
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Knipvoeg reken ik goed.  :thumbup:

Afbouw van de loods, nou dat was een worsteling. :D

Om te beginnen was het allemaal krom en scheef. Veel heb ik recht gekregen met kokend water maar niet alles. Uiteindelijk is het afgebouwd met 5 handen en veel secondelijm, ik zou dit pakket wat ook nog eens bijna €200 kost niemand aanraden.

Krom.....



... en niet alleen in langsrichting maar ook het voegwerk is verzakt. Details zou je zeggen maar het hele pakket wordt uiteindelijk mank: het rust niet meer op de wanden.



Dakdelen passen slecht....



.... maar genoeg geklaagd. Veel is gecamoufleerd en het zit soms ook gewoon uit het zicht.  :D



Daklichten zijn passend gemaakt en voorzien van "glas"...



...hier en daar een beetje vies gemaakt en klaar.



Later zijn goten en afvoeren aangebracht waar nodig maar daar heb ik geen plaatje van. Foto's van destijds toen het net op m'n baantje stond....





... en wat later....



Inmiddels is daar het een en ander aan toegevoegd maar da's voor later. Tot zover resin bouwsels, volgende week weer eens wat anders bedenken om dit topic vol te kletsen....
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Hum... Nu ik dit zie: Zal morgen even het spul voor je snijden en wat op de post gooien. Vandaag even wat oud Duits staal bekeken ... Door wat oude bekenden liep dat wat langer uit  :D Daarnaast nog wat voorbereidingen voor OnTraXS! gedaan.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Je doelt op de andreaskruisen? Prima, ik zie het wel verschijnen.  :)
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Niet veel gedaan met de hobby de afgelopen twee weken of beter gezegd: eigenlijk niets. De spullen van Ronald zijn binnen en achter de schermen had ik hem al bedankt maar het ligt hier nog te liggen.

Het was de afgelopen weken klussen in de tuin, alle hagen voor de tweede keer gesnoeid als gevolg van de mooie zomer die we hadden. Veel tuinzooi geruimd w.o. een flinke photinia die al jaren oud was maar toch het loodje heeft gelegd.  :(

En ja, het stookseizoen staat voor de deur dus eens zien waar ik nog kan besparen op met name gas: op zoek naar tocht en kieren met de kitspuit, een lichtkoepel op het platte dak voorzien van nieuwe tochtband, een oude afvoer van een wasdroger in het washok maar eens netjes dichtgemaakt en ik had nog 3 radiatoren waar nog folie achter kon. Alle beetjes helpen toch zeggen ze...
Mijn energie leverancier past elke maand z'n tarieven aan dus dat is feest: een kuub gas gaat op 1 okt. €2,65 kosten en 1kWh stroom 72 ct., het wordt langzaam aan serieus geld. Het goede nieuws is dat mw.Kaag het dinsdag aanstaande allemaal op gaat lossen, ik lees dat we er volgend jaar allemaal op vooruit gaan, behalve Frits van Eerd dan toch.  :D

Maar goed: genoeg geklaagd, ze krijgen mij niet arm en er zijn mensen die het slechter hebben dan ik.  :(
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Nog een weekje en we gaan naar OntraXS!. Voor mij de leukste beurs van het jaar en nog leuker: 17,18 en 19 maart 2023 over een half jaartje dus is de volgende editie al weer. Goed moment om weer een museumkaart aan te schaffen, die hadden wij in de coronatijd niet meer verlengd toen de boel op slot ging.

Veel te zien, op de site van het museum staan "handel" en baantjes vermeld.
https://www.spoorwegmuseum.nl/ontdek/nu-in-het-museum/modeltrein-expo-on-traxs/

Zonet is op BNLS door Martin  het schema van de vrijdag demo's bekend gemaakt:


Bron: Martin Welberg

Verder is er de demo van Karst Drenth met z'n producten waarover ik eerder in dit topic iets schreef en ook Martin Domburg presenteert e.e.a. over YaMoRC. Natuurlijk gaat Ronald (ronaldk) de jeugd (lees: aspirant modelspoorders) weer bezig houden met plakhuisjes.  :thumbup:

En ik gok er nog steeds op dat ik m'n Wadlopertje kan ophalen maar dat is mogelijk net te kort dag.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Citaat van: Spoors op vrijdag 16 september 2022, 17:19:20
Niet veel gedaan met de hobby de afgelopen twee weken of beter gezegd: eigenlijk niets. De spullen van Ronald zijn binnen en achter de schermen had ik hem al bedankt maar het ligt hier nog te liggen.

Heeft allemaal geen haast. Je hebt ook iemand anders blij gemaakt dus een goede actie  :)

Citaat van: Spoors op vrijdag 16 september 2022, 17:24:01
Zonet is op BNLS door Martin  het schema van de vrijdag demo's bekend gemaakt: Verder is er de demo van Karst Drenth met z'n producten waarover ik eerder in dit topic iets schreef en ook Martin Domburg presenteert e.e.a. over YaMoRC.

Allemaal leuke demo's. Veel te zien  :thumbup: En ze bijten allemaal niet (tot zover wij weten  >:-D ) dus gewoon een praatje maken mag gewoon. Ze weten je veel te vertellen over wat ze aan het doen zijn. Kan inspirerend en leerzaam zijn.

Citaat van: Spoors op vrijdag 16 september 2022, 17:24:01
Natuurlijk gaat Ronald (ronaldk) de jeugd (lees: aspirant modelspoorders) weer bezig houden met plakhuisjes.  :thumbup:

Lekker huisjes in elkaar plakken. En kijken wat voor een mooie creatie het wordt. Dan zijn ze zo trots op het bouwerk. Voor de eigen modelbaan of juist voor de modelbaan van papa, oom of opa. Die dan zich afvragen: Waar moet ik dat nu neerzetten? Leuk om dat te zien.  Gewoon eigenlijk het leukste onderdeel van de beurs   >:-D
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lichies maken, altijd leuk, ik heb even de tijd genomen ze aan te sluiten vanmiddag. De simpele masten van Digikeijs branden op 9V. Geeft net genoeg licht en zeker niet te veel zodat ik ze niet schakelbaar heb gemaakt.



Nog 4 te gaan in het straatje bij de boog maar er staat er nog eentje te drogen. Met wat geworstel heb ik die kunnen plaatsen door schuin weg te boren want daar zat natuurlijk een balkje in de weg. Dus da's voor morgen.  :D





 
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Het Spaanse merk Redutex heeft een heel assortiment folies voor allerlei toepassingen.

Kijk hier: https://redutex.com/en/
En hier voor wat filmpjes:




Behalve in Spanje is het spul is bij diverse webwinkels verkrijgbaar, in Nl bijvoorbeeld bij PeArd.nl
Ik gebruik op m'n baantje diverse folies voor een klinkerstraat, stoepen, perronnetjes en looppaadjes. De zelfklevende folie kun je snijden langs een liniaal met een hobbymes maar ook knippen met een gewone huishoudschaar. Met de föhn is het op te warmen waardoor je het soepel in een min of meer ronde vorm kunt krijgen.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Het perronnetje op het depot van Vijfhuis maakte ik van styreen, XPS plaat, stoepfolie en wat houtjes als randbekleding.

Het begint met een malletje van papier, gemaakt na proefpassen op de baan en een stukkie spoor met een dieseltje op m'n buro......





.... en daarmee zijn de maten bepaald. Het perron is niet meer dan een in elkaar gelijmde doos van 1mm styreen, opgevuld met de bekende blauwe XP plaatjes.



En als de doos klaar en droog is kan ik even passen voor de hellingbaan.



Het vervolg gaat rap: folie plakken, houten rand plakken op het styreen (dat kan gewoon met plastic lijm), tussendoor even passen.....









De houten rand krijgt een paar keer een wash van verdunde verf en dat was het wel zo ongeveer.



De folie kun je overigens prima vervuilen met drybrush en washes, mede ook omdat er een reliëfstuctuur in zit.

Morgen straatje leggen......
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Straatjes en stoepen van......

- folie klinkerstraat 087CS123
- folie NL trottoir 087CC111
- trottoirbanden Noch 14219
- Faller putdeksels en kolken 180610 of van de Tramfabriek: https://tramfabriek.nl/manhole-covers.html
- styreenplaat (plasticplaat) 0,5 en 1mm.

Mijn straatje begon bij de overweg omdat die plaats nu eenmaal vast lag......





..... en met wat strookjes papier wat uiteindelijk aan elkaar geplakt een "mal" gaat worden bouw ik m'n wijkje op, huisje hier, boompje daar.....



Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Op de ondergrond wordt een 0,5mm styreen plaatje geplakt......





.....en na een nachtje drogen kan de folie daar op geplakt worden, te beginnen bij de overweg en daar is dat dan ook het meeste werk om het een beetje passend te krijgen.



Op de overgangen gebruik ik de folie iets ruimer zodat ik een nette ronding kan snijden.



Daar waar bebouwing komt wordt ook plastic plaat geplakt....



.....en waar het "groen" moet worden krijgt de ondergrond een laagje turf.



Daar waar een stoep moet verschijnen komt een extra 1mm plaatje plastic om de boel op te hogen en de stoepranden kunnen geplakt worden, haaks of gebogen......



..... en zo wordt de hele straat afgewerkt.





Als alles naar wens is ingevuld met opritjes, grind en hagen krijgt de straat nog wat vervuiling met sterk verdunde verf en wat vuil vlekken rond de putdeksels wat op de laatste foto te zien is.

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Mooi werk Ben. Eenvoudige en duidelijke uitleg hoe het is aangelegd.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2020

Gelukkig komt de stoom uit de DR 18 201 (NVBS 60)

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Het ziet er weer fraai uit. Ben jaloers op de blauwe engel - niet meer te krijgen in 3-rail.

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat Ja die is langzaam aan zeldzaam aan het worden. Goed zoeken, er ligt er nog wel eens eentje op de beurs van Houten maar veelal in 2rail.

Het laatste over stoepen en straten: straatspoor....

Straatspoor bij en onder de 2-sporige loods begint met het strak verlijmen van de rails op de ondergrond zodat later de boel netjes recht ligt en aansluit.



Ruimte tussen de twee sporen wordt volgezet met kurk omdat dit ongeveer even hoog is als de biels en de inmiddels op breedte gesneden plastic plaat moet er strak tussen passen, helemaal tegen de spoorstaaf dus.







Passen en meten: de spoorstaaf moet net effe hoger liggen dan de plastic platen anders staan de lokkies stil......



Imitatie beton: met een flink brede kwast krijgen de platen voor het verlijmen een paar lagen "grijs", ik snij de plastic plaat flink in, butsen en deuken zijn geen probleem en uiteindelijk wordt het allemaal lekker vies. Voor ik de ruimte boven de biels ook vol leg maak ik nog even de spoorstaaf op kleur met een streep "roest" verf.

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Flink vies, het komt niet zo nauw. Hier en daar wat stelconplaatjes, afgewisseld met meer plastic en tussentijds proefrijden om te zien of de wielflens genoeg ruimte heeft.








Hier wordt niet gereden, het ligt er voor de leuk....



En klaar. De twee sporen hebben terugmelding zodat er "automatisch" gereden kan worden, de loods in en uit.



Wat later is het straatspoor nog voorzien van een waasje roest, tegelijk met alle andere sporen die in het grind liggen.



Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Terug naar het heden en de andere kant: het station. Hoogste tijd daar eens een plannetje voor te maken.

Eerst maar eens zien hoe lang de personentreinen zijn, 130cm is een bewust maximum en daar worden de twee perrons op gebaseerd zodat er ook nog voor een sein gestopt kan worden. Proefje maken dus......









.... en zien hoe het uitpakt.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Ik heb nog een restje kurk, genoeg om op te hogen gelijk met het ballastbed. Knippen en plakken dus voor een bodempje......











Dit kan lekker drogen, morgen eens zien of ik een treinenwinkel kan vinden voor een stapeltje polystyrol plasticplaat.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Wellicht in Waalwijk bij https://makina-modelbouw.com/

Groet, Anne W
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat Die winkel is dicht wegens verbouwing. Bovendien is de webshop nog steeds niet op orde: totaal geen zicht op het assortiment.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Laatst hier een bestelling gedaan van materiaal: Toemen Oisterwijk: Polystyrol platen.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat Ja kan. Ik ben straks in Arnhem bij de Mediamarkt en Wentink is dan vlak bij. En ik heb TopRC hier in Uden en PoHé in Volkel, om de hoek dus.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Je baan ziet er in ieder geval al zeer fraai uit Ben.  :thumbup:
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Pff Ben,

Dat ziet er weer gelikt uit, mooi hoor  :thumbup: :thumbup:
Je kan dit weekend wel meedoen bij OnTraxx  :P
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Ben,

Ik lees dat je Polystyrol platen gebruikt. Welk verschil is er in vergelijking met Polystyreen?
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
hoi,

Citaat van: DB69 op woensdag 21 september 2022, 10:43:45
Ik lees dat je Polystyrol platen gebruikt. Welk verschil is er in vergelijking met Polystyreen?

Hetzelfde materiaal. Zie ook: Polystyrol vs Polystyreen
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Dag Ben,

Ik geniet steeds weer van je prachtige baan, bouwsels en materieel. Ziet er zo levensecht uit. Dank voor het delen op dit forum.

groet,
Roel
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat @citaat Precies.

Indertussen vandaag OntraXS! bezocht, het was weer de moeite waard. Veel mensen gesproken en de hand geschud en een aantal vooral niet.

Het nodige opgestoken bij o.a. Chris over PBModels en nieuwe ontwikkelingen en natuurlijk ook Karst van YaMoRC, RonaldH over "De Grote Kleine Treinen Competitie" en RonaldK in de kids lijmsnuifhoek over z'n laserspullen, hier en daar geïnformeerd naar zaken die me interesseren en de laatste roddels uit het modelspoor/treinenwereldje meegekregen van Martin Welberg. Man.... man.... tijd te kort, het was weer leuk en zondag doe ik nog een dag.  :)

Ook bij PeArd m'n folies opgehaald voor o.a. m'n perronnetjes dus we kunnen de komende week weer aan de gang.



Wie ook gaat morgen of zaterdag: veel plezier en als je wilt parkeren bij het museum zul je er net als ik voor half 10 moeten zijn. ;)

Edit taalfout
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
"... en een aantal vooral niet."  :D

Los daarvan: Klinkt alsof je je goed geamuseerd hebt  :thumbup:

Met vriendelijke groet,
William
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Ik amuseer me altijd wel maar ben kieskeurig. OntraXS! vind ik altijd de moeite waard.

Iemand schreef dat er geen 3railbaantje is deze editie maar dat klopt niet. Er is een baan van een ex forumgebruiker Rob de Vleeschhouwer (Robville), Zwitsers, Jura, code 83 met pukkels tussen de dwarsliggers. Zeer de moeite waard en het landschap is gemaakt door Wim Wijnhoud, niet de eerste de beste. De baan is trouwens te koop.

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82904.0

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Even terug naar een paar weken geleden.......

Citaat van: Spoors op dinsdag 30 augustus 2022, 11:39:28Ondertussen, ergens langs de weg in Slovenië.....




Vandaag is de official aftermovie gepost, voor wie dat leuk vindt. Ruim 5 dagen fun en een flits van "ons" bakkie op 8:33.


Het BMW'tje wat zich prima heeft gehouden staat inmiddels ergens bij een boer hier in opslag, wachtend op de 2023 editie: Portugal.....

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Leuke film, gekke Nederlanders. Volgens mij heb ik het Beamertje heel kort in beeld gezien, tussen een heleboel andere auto´s. En nu moet dat beestje een heel jaar bij de boer op stal wachten tot zijn/haar volgende inzet? Toch wel de nodige voorzorgen genomen om dat jaar heelhuids door te komen?
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat Het ding staat op een paar wielen met oude banden om platte kanten te voorkomen, de set waarop gereden wordt ligt op het dak. De benzinetank zit 3/4 vol om condens te voorkomen. Verder zou ik niet weten wat nog meer te doen aan voorzorgen.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Bougies eruit draaien en een klein beetje olie in de cylinders gieten, daarna even de startmotor laten lopen om de olie te verdelen. Dan de bougies er weer in. Dat voorkomt (vast)roesten van de motor.
Ontvochtigers in het interieur zetten voorkomt een muffe lucht en evt. schimmels.
Accu eruit en mee naar huis nemen.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat Nergens voor nodig. Je hebt een verkeerd beeld van zo'n Carbage run auto. Schimmels en muffe lucht horen erbij want zonder mag je helemaal niet meedoen..... ;)
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat @citaat Even nagevraagd: er zitten 3 accu's in, twee zijn mee naar huis want doen geen dienst voor de auto zelf. De auto accu blijft zitten maar een pool is los genomen.

Die twee andere accu's zijn om te koken en te koelen en worden opgeladen middels zonnepanelen en indien nodig 's avonds via 230V.



Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Nieuwe werkweek, aan de slag dus met perron 1. In een boog, altijd lastig, eens zien hoe ver ik kom vandaag.......







Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Opvullen, XPS plaatjes met bruislijm en klaar is de doos.......







...... even proefpassen en goed zat. Morgen verder.

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Stapje verder, we moeten ook naar perron 2 kunnen en dat gaat hier heel ouderwets: via een overpad. En geeft weer mogelijkheden voor een knipperlichtje of zoiets....





Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Zoals jij alles maakt lijkt het zo simpel.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Doet me denken aan station Steenwijk. Een eilandperron tussen de twee sporen met een "overpad" naar het stationsgebouw. Wel beveiligd met een AHOB!

Enkele jaren geleden is er ook een voetgangersbrug gebouwd, maar die gaat over het hele emplacement (ja, er ligt ook nog een goederenspoortje) heen naar de nieuwe woonwijk aan de andere kant van het spoor.
Vroeger was er nog wat meer goederenafhandeling. Tegenwoordig is het nog maar één spoortje met laderampe voor de Genie. Die kan daar zijn materieel op de trein zetten voor oefeningen in Dld.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 @citaat @citaat Jij kan dat ook Martin, met een scherp mes, liniaal en een beetje geduld is dit goed te doen toch? Maar je moet het leuk vinden anders wordt het niets.

Alle houtjes gekerfd, geplakt en 1x geverfd......





......en maar eens even boven gebracht om te zien hoe het past met de houten rand erop. Niet dat het van belang is, kan er weinig meer aan veranderen..... :D



Nog een paar houtjes te gaan aan de zijkanten, aan de lange kant langs het spoor doe ik (denk ik......) verder niets want het zit toch uit het zicht. En dan eens zien hoe de folie plakkerij uitpakt in de boog......
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Gisteren niets kunnen doen vanwege een hinderlijke onderbreking: op visite bij m'n maatje Piet in Voorschoten.  :D
Ik had nog een testversie van het programma Koploper liggen met wat meer functionaliteit en dit met succes geïnstalleerd. Piet (die op dit forum altijd wel mee leest) is Koplopergek van het eerste uur en heeft al heel wat mensen op het juiste spoor gezet bij HIP in Werkendam en natuurlijk ook op het Koploperforum. Het was weer gezellig bijkletsen over treintjes in vaste en variabele routes, ontkoppelen, kopmaken en omlopen en uiteindelijk steken we er allebei weer wat van op.......

Vandaag dus weer verder met m'n perronnetje. Plakkuh....plakkuh, plakkuh in een boog, altijd lastig. Maar de eerste 4 delen zitten er met een beetje hulp van een föhn naadloos op......



.....maar de rest is voor later, eerst naar buiten want de zon schijnt.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Hahaha dat zal meelezend maatje Piet wel lekker vinden dat je dat een hinderlijke onderbreking noemt.  :-)

Mooi perronnetje, leuke lengte ook. Hoeveel cm? En alles uit één stuk, waarbij ik mij dan steeds weer afvraag hoe pak je dat op om te verplaatsen? Bij mij breekt het dan altijd of zo.
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Hee Ben,

Dat ziet er weer geweldig uit, knap hoor  :thumbup:
Je kan zo in die reclame...; Lekker blijven plakkuuuh  :D
Fijn dat je tijd vrij kan maken voor die "hinderlijke onderbrekingen", zijn de mensen heel blij mee  :thumbup:

Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
Netjes Ben ! Het was vast zeer gezellig bij Piet !!

Maar niet te vaak op de koffie hè, want wij moeten natuurlijk hier wel mee kunnen kijken. Zodat we er wat van kunnen leren, en vervolgens zelf iets in elkaar kunnen prutsen. :D
Re: Spoors's bouw en kletstopic rond m'n baantje Vijfhuis
 :D :D

Perronnetje is 137 cm.